Menü

SEO Keresőoptimalizálás

 A keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, azaz SEO) a weblap keresőmotorokban való megjelenésének javítását a Google találati listában. (SERP). Általánosságban minél előbb, azaz jobban rangsorolva a találati oldalon és többször jelenik meg egy oldal a találati listában. Ennek a rangsornak több száz elemből álló feladat listája van. A Google évente több frissítést is kiad, amely jelentősen befolyásolja ezeknek a faktoroknak ez erősségét. Tehát a Keresőoptimalizálás folyamatos munka. SEO szakemberek folyamatosan frissítik módosítják a Weboldal kódját, szövegezését tartalmát, hogy minél jobban igazodjon a Kereső motorok elvárásainak. Az ebből származó Pontok jelentősen befolyásolják a találati listában 1 weboldal helyezését.

Keresőoptimalizálás SEO fajtái

Leggyakoribb felosztása a SEO-nak a következők:

Technikai SEO

Az Off Site SEO a weboldal megjelenítése arculata kialakítsa minden technikai szempontból. Legyen az Mobil vagy Asztali gép. A Google megkülönbözteti és külön is rangsorolja a Weboldalakat Mobilon és Asztali számítógépen. Emiatt is fontos a Reszponzív Mobil Weboldal. Ezzel a Weboldal készítőinek újabb és újabb munkát ró amely jelen esetben akár meg is duplázhatja egy weboldal elkészítéséhez szükséges időt és árát. 

2019 júliusában az akkori Google Search Engine kiadáskor a Weboldal sebesség (Page Speed) értékének kezelése tovább erősödött és még újabb elemekkel bővült. Ezzel sokan további értékromlást tapasztaltak, amely már tényleg hozzáértő szakemberekkel lehet csak megoldást megtalálni. Ez eléggé nagy problémát jelenthet egy Ingyenes motorral készített lapoknál, ahol csak úgy nehezen lehet belenyúlni és javítani, sőt tovább megyek, a Letölthető template-ek amelyeket  már a Motor gyártója nem is támogat. Emiatt van az, hogy több WordPress weboldal már a Google Page Speed pontja  nem éri el a 10-es sem.

Itt nem csak a HTML előállítási időről van szó hanem a teljen lap betöltéséről.

Technikai SEO

Indexelés és elérhetőség

Erőforrások/Weboldal linkek 4xx Válasz kóddal

A 4xx hibák gyakran egy webhely problémájára utalnak. Például, ha van egy hibás linkje egy oldalon, és a látogatók rákattintanak, akkor 4xx hibát láthatnak. Fontos, hogy rendszeresen figyelemmel kísérjük ezeket a hibákat és kivizsgáljuk azok okait, mert azok negatív hatással járhatnak, és alacsonyabb értéket és minőséget jelentenek a felhasználók szemében.

404-es hiba oldal helyes beállítása

Egy egyedi 404-es hibaoldal segíthet a felhasználók webhelyen tartásában. A tökéletes világban tájékoztatnia kell a felhasználókat arról, hogy a keresett oldal nem létezik, és olyan elemeket tartalmaz, mint: HTML-webhelytérkép, navigációs sáv és keresési mező.

De ami a legfontosabb, egy 404-es hibaoldalnak vissza kell adnia a 404-es válaszkódot. Ez nyilvánvalónak tűnhet, de sajnos ritka. Nézze meg, miért történik és mit eredményezhet a Google Search Console szerint:

"Az, hogy egy oldalon egy 404-es fájl nem található, üzenet nem azt jelenti, hogy ez egy 404-es oldal. Olyan, mint egy zsiráf, amely egy névcímkét visel, amely azt mondja:" "Csak azért, mert azt mondja, hogy ez egy kutya, még nem jelenti azt, hogy valójában egy kutya. Hasonlóképpen az, hogy egy oldal 404-et ír, nem azt jelenti, hogy visszaad egy 404-et ...

Ha 404-től vagy 410-től eltérő kódot ad vissza a nem létező oldal ... problémás lehet. Először is azt mondja a keresőmotoroknak, hogy az adott URL-n valódi oldal található. Ennek eredményeként az URL feltérképezhető és tartalma indexelhető. A Googlebot egy nem létező oldalra fordított ideje miatt más oldalaknál előfordulhat, hogy nem fedezik fel olyan gyorsan vagy látogatják meg olyas sűrűn, és ez befolyásolhatja webhelye feltérképezési lefedettségét.

Javasoljuk, hogy mindig küldjön vissza egy 404-es (nem található) vagy egy 410-es (eltűnt) válaszkódot a egy nem létező oldal.

Sitemap.xml file megléte

Az XML-webhelytérképnek tartalmaznia kell az összes indexelni kívánt weboldalt, és a webhelyen egy könyvtárstruktúrától távol kell lennie a kezdőlaptól (pl. Http://www.site.com/sitemap.xml). Általában az indexelés elősegítésére szolgál. Frissíteni kell, amikor új oldalak kerülnek a weboldalra, és helyesen kell elkészíteni.

Ezenkívül ebben a webhelytérképben beállíthatja az egyes oldalak <elsőbbségét>, megadva a keresőmotoroknak, hogy mely oldalakat állítólag gyakrabban fogják feltérképezni (vagyis gyakrabban frissítik őket). Bővebb információt, arról, hogy hogyan hozhat létre .xml webhelytérképet a sitemaps.org oldalon találhat.

Bővebben az indexelésről és és azok lehetséges problémáiról itt olvashat.

Átirányítások

Helyes www / www nélküli lap kezelés

Általában a webhelyek elérhetőek a "www" betűvel és anélkül is a domain névben. Ez a kérdés meglehetősen gyakori, és az emberek mind a www, mind a nem www verziókra hivatkoznak. Ennek kijavítása segít megakadályozni, hogy a keresőmotorok indexeljék a webhely két verzióját.

Bár az ilyen indexálás nem okoz büntetést, a legjobb gyakorlat az egyik verzió beállítása prioritásként, különösen azért, mert ez segít megmenteni a linket a www-vel és anélkül történő linkekből egy közös verzió számára.

Problémák HTTP / HTTPs oldal verziókkal

A biztonságos titkosítás használata nagyon ajánlott sok webhely számára (például azok számára, akik tranzakciókat végeznek és érzékeny felhasználói információkat gyűjtenek.) Azonban sok esetben a webmestereknek technikai problémákkal kell szembenézniük az SSL-tanúsítványok telepítésekor és a webhely HTTP / HTTPS-verzióinak beállításakor.

Abban az esetben, ha érvénytelen SSL-tanúsítványt használ (pl. Nem megbízható vagy lejárt), a legtöbb böngésző megakadályozza a felhasználókat, hogy ellátogassanak az Ön webhelyére, ha "nem biztonságos kapcsolat" értesítést jelenítenek meg nekik.

Ha a webhely HTTP és HTTPS verziója nincs megfelelően beállítva, akkor mindkettőt indexelhetik a keresőmotorok, és ismétlődő tartalmi problémákat okozhatnak, amelyek alááshatják a webhely rangsorát.


Weboldal kódolás és Technikai részletek

Mobilbarát weboldal

Google a mobilbarát algoritmusa világszerte minden nyelven befolyásolja a mobil kereséseket, és jelentős hatással van a Google rangsorára. Ez az algoritmus oldalanként működik - nem arról van szó, hogy az oldalai mennyire mobilbarátak, hanem egyszerűen arról, hogy Ön mobilbarát-e vagy sem. Az algo olyan kritériumokon alapszik, mint a kis betűméret, a célzási célok / linkek, az olvasható tartalom, a nézőpont stb.

Keresőbarát weboldal

Mi kell ahhoz, hogy keresőbarát legyen tehát technikai szempontból a Weboldalunk

Lapok több canonikus URL-el

Ha egy oldalhoz több kanonikus URL-t határoz meg, akkor gyakran történik több SEO plug-inekkel együtt, amelyek gyakran beillesztenek egy alapértelmezett rel = canonical linket, amely valószínűleg ismeretlen a plugint telepítő webmester számára. Az oldal forráskódjának és a szerver rel = "canonical" HTTP-fejléc-konfigurációinak kétszeres beállítás segít a probléma kijavításában.

Linkek

Törött linkek

A törött kimenő linkek minőségi problémákat jelenthetnek a keresőmotorok és a felhasználók számára. Ha egy webhelynek sok hibás linkje van, logikus azt a következtetést levonni, hogy egy ideje nem frissült. Ennek eredményeként a webhely besorolása csökkenhet.

Bár 1-2 meghibásodott link nem okoz büntetést a Google számára, próbálja rendszeresen ellenőrizni a webhelyet, és javítsa a hibás linkeket, ha vannak ilyenek, és győződjön meg arról, hogy azok száma nem nő. Ezenkívül a felhasználók jobban fognak kedvelni, ha nem mutatsz nekik nem létező oldalakra mutató törött linkeket.

Lapok túl nagy számú linkkel

Matt Cutts (a Google Webspam csapatának vezetője) szerint "... még mindig van egy jó ok arra, hogy azt javasoljuk, hogy egy oldalon maximum körülbelül száz linket helyezzünk el: Ez ronthatja a felhasználói élményt, ha oldalanként jóval több mint 100 linket mutat, vigyázzon nehogy rossz élményt nyújtson nekik.

Bár a Google folyamatosan a felhasználói tapasztalatokról beszél, a rangsorolás az, amit igazán árthatnak, ha túl sok linket látnak egy oldalon. Tehát a szabály egyszerű: minél kevesebb link van egy oldalon, annál kevesebb probléma van a rangsorolásával. Valójában nincs itt mit hozzáfűzni. Csak próbálja betartani a bevált módszereket, és tartsa a kimenő (belső és külső) linkek számát maximum 100-ig.

Képek

Törött képek

Míg a weboldalon található törött képek nem befolyásolják közvetlenül a keresőmotorok rangsorát, két okból mindenképpen érdemes megemlíteni őket. Először is, a törött képek a felhasználói élmény szempontjából kulcsfontosságú tényezők, és azt eredményezhetik, hogy a látogatók nem kapják me azt, amit szerettek volna így visszapattannak a webhelyről.

Másodszor, a hiányzó képek akadályozhatják a webhely feltérképezését és indexelését, pazarolva a feltérképezési költségkeretet, és megnehezítve a keresőmotor-robotok számára a webhely néhány fontos tartalmának feltérképezését.

Bővebben a pontos Technikai SEO beállításokról a tematikus cikkünkben olvashat!

  • SEO ciklus folyamata

KERESŐOPTIMALIZÁLÁS Debrecen 

2020 Január 13-án a Google kiadta az idei év első Kereső frissítését. Amely mostantól még jobban fókuszál majd a tartalomra.

  • Értékes, jól érthető tartalom
  • Duplikáció mentes
  • Megbízhatóság növelés

Az elmúlt években az egyedi értékes tartalom fejlesztés egyre erősebb lett. Ma már a szimplán linképítéssel foglalkozó cégek is felveszik a csomagjaik közé a Tartalom fejlesztést, mert-e nélkül már egy weboldalt nem lehet a SERP helyezését növelni vagy nagy verseny esetén a TOP 10-be kerülni. A legfontosabb dolog, a weboldalt megbízható tartalommal ellátni és folyamatosan karban tartani.

Weboldalak  és webáruházak keresőoptimalizálása egyedi igények szerint
Kérjen ingyenesen árajánlatot személyre szabva!


Árajánlatot szeretnék kérni...

On-Site Seo

Honlap szövegek

Ma már a szövegek azaz a honlap szövegírás már egy önálló szakma. Cégek alakulnak és értékes tartalommal látják el a weboldalakat. Ez kifejezetten fontos ma már. A Weboldal tulajdonosoknak amikor megkapják a Webáruházukat nem csak örülni kell, innentől kezdődik csak az igazi munka. Bebizonyítani azt, hogy igenis értékes és megbízható vagyok. Ezzel a vásárlóim szemében bizalmat keltek ezáltal a konverziók is nőnek majd.

Tartalom optimalizálás ellenőrzés lépései

Kulcsszavak a Weboldal Meta Title részében

A Meta cím az egyik legfontosabb SEO on-page elemnek számít, ezért itt a helyes kulcsszavak használata a legfontosabb. (A pontossághoz hozzátartozik, hogy érdemes ehhez érdemes a versenytársakoptimalizálási statisztikái alapján beállítani). speciális TF-IDF képlet segítségével). Magasabb rangsoroláshoz helyezze a fontosabb kulcsszavakat a cím eleje felé. Mivel a cím szövege általában az oldalad legkiemelkedőbb része és ez jelenik meg a keresési eredmények között, tegyük vonzóvá az emberek számára. Részletes SEO Meta cím leírásunkat itt olvashatja.

Meta Tags / Meta leírók

Kulcsszavak a Meta Description-ben

A meta leírás fontos oldalelem, ezért különös figyelmet fordítson rá. A keresőmotorok úgy tekintenek rá, mint a weboldal tartalmát azonosítsák és kategorizálják, hanem a meta leírás is megjelenítik a keresési eredmények között.

Ezért tegye meta-leírását kulcsszóval gazdagabbá, lehetőleg pontos kifejezés legyen az elején, míg a weboldalunk nem számít erősnek a Google szemében, majd vonzóvá az emberi keresők számára, fontos figyelembe venni a felhasználandó kulcsszavak pontos számához a versenytársak optimalizálási statisztikáit is amely a speciális TF-IDF képlet segítségével számolható ki..

Megjegyzés: A meta leírásokat, amelyek nem felelnek meg az oldal tartalmának (vagy túl hosszúak / rövidek), a keresőmotorok figyelmen kívül hagyhatják, és az utóbbiak véletlenszerű szövegrészletet választhatnak, amelyet a leírás helyett a keresési eredmények között jelenítenek meg.

Body / Tartalom

Kulcsszavak a Tartalomban

Ha a megcélzott kulcsszavak megtalálhatók a weboldal törzsében, akkor az oldal nagyobb eséllyel jut el a magas rangsoroláshoz (ezeket a versenytársak optimalizálási statisztikái és a speciális TF-IDF képlet segítségével kalkulálhatjuk ki). A nagyobb hatás érdekében helyezzen kulcsszavakat az oldal eleje felé.

Használhat kulcsszavakat további címkék nélkül az oldalon, vagy megcélozhatja a megcélzott keresési kifejezéseket olyan címkékben, mint a H1, H2-H6, félkövér, dőlt vagy a Link horgony. Az ilyen címkék szintén az oldal tartalom részét képezik, és optimalizálásuk során figyelembe kell venni őket.

Próbálja meg az oldal tartalmát nemcsak kulcsszó sűrűségét növelni, hanem érthetővé tenni az emberi látogatókat is: fenntartani a logikai struktúrát, használni a fejléceket és a felsorolás pontokat, hozzáadni látványelemeket és egyéb multimédiás tartalmakat.

Markup / Weboldal leírók

Open Graph Meta leírás

Az Open Graph egy speciális oldal leírási protokoll, amely lehetővé teszi a webmesterek számára, hogy megadhassák megosztott URL-jeinek a közösségi oldalon elhelyezkedő kivonatait. Az Open Graph címkék adatai határozzák meg a címet, a leírást és az indexképet, amelyek kísérik az URL-t, amikor valaki közzéteszi azt a közösségi hálózatokon.

Jelenleg az Open Graph jelölést támogatja az összes nagyobb közösségi hálózat, beleértve a Facebookot, a Twittert, a Google+, a Pinterestet, a LinkedIn-t, az Instagram-ot és másokat.

Az Open Graph címkéket a weboldal fejében található meta címkék közé kell elhelyezni. És minden olyan oldalon jelen kell lenniük, amelyet megoszthatnak a közösségi hálózatokon, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy az a legrelevánsabb  részletet kapja.

Bővebben a SEO szövegírás ellenőrzésének részletes leírását a tematikus cikkünkben olvashat

  • Weboldal Honlap optimalizálás audit

Weboldal linképítés

Off-site SEO

A linképítés maradt utoljára, de abszolút fontos. A linképítéssel tudjuk a weboldalunk Google Trust Score-ját növelni. Tehát a megbízhatóságunkat mutatni a világ felé. Egy weblapnak az évek során több száz külső linkje amelyeknek saját rankja van. Minden oldal amely ránk mutat szavaz is rá, minél nagyobb ez a szavazati szám annál jobb. Amint ha elég számú szavazat érkezik akkor a Google megemeli a keresőben a találatok között elfoglalt helyét. Tömören ennyi. De ennek is megvannak az árnyoldalai. 

Google linképítés

  • Honnan jön a link
  • Mi a link szövege
  • Mekkora a linket tartalmazó oldal megbízhatósága

Ezt a három értéket érdemes nézni, ezeket is több szempontból. Mely országból érkezik a link, hány link jön külföldről? Milyen a link erőssége és Spam Score-ja? A link szövege hasonló más linkekhez? Ezeket mindet érdemes figyelembe venni linképítéskor és csak oda tegyünk linket ahol, úgy gondoljuk értékes és nem fogja rombolni a weboldalunk imázsát.

Ha túl sok értéktelen és rossz link mutat ránk, a Google előbb utóbb büntetni fog és hátrébb sorolja odalainkat a találati listákban még akkor is ha alapvetően megbízható tartalmaz szolgáltatunk.

SEO Árak

Bővebben a Prémium linképítés szolgáltatásunkról a tematikus cikkünkben olvashat

Gyakran ismételt kérdések

Mi az a honlap optimalizálás?
Miért kell fizetni a weboldal optimalizálásért?
Milyen hosszú egy optimalizálási folyamat?
Mikor várható eredmény?

SEO jelentése

A válasz egyszerű, keresőoptimalizálás, de mi az a SEO pontosan? Erre keresik a választ sok ezren, azaz, hogy weblapjuk megtalálható legyen a Google Találati listában. Most összeszedünk néhány érdekes pontot amely bevezet a keresőoptimalizálás világába.

Weboldal átirányítás

Weboldal indexünk karbantartása nagyon fontos, több szempontból is. Nem tudhatjuk, hogy milyen hibák vannak a jelenlegi oldalunkon vagy az Domain név előző weboldalán milyen oldalak voltak. A Google viszont nem felejt és ezeket nem kívánatos oldalakat folyamatosan megpróbálja elérni, mindaddig amíg nem kérjük, meg hogy most már vegye ki...

Canonical tag

Canonical tag használata nagyon fontos a weblapoknál illetve, de legtöbbször elmarad, pedig nagyon sokat segít a SEO-ban. Elmondjuk miért.