background
Menü

Meta leírás jelentése

A SEO két alappillére ma a Cím (Title) és Meta tag jelentése (Description).  Egy weboldal optimalizálását és megjelenését egy-egy kulcsszóra nagyon nagy mértékben befolyásolja a helyes Meta beállítások. Ha egy lap értékes tartalmat produkál, de nem helyes a hozzá tartozó meta leírás és Title, akkor nagyon nagy valószínűséggel nem fog a keresőben az első 10 találat közé bekerülni, vagy onnan kiesik egy idő után.

Helytelen leírás és cím használata

Az alábbi példát módosítottam kétféle módon és lefuttattam egy Page Auditot erre a készülő lapra. Az első a helytelen mód, amikor is módosítottam a weboldal címét és  leírást úgy, hogy ne legyen  benne olyan kulcsszó amire optimalizálni szeretnék. Az eredmény 50%. Itt megjegyezném még két hiba volt az oldalon, az egyik a tartalom hossza és a headingek, de ezektől most tekintsünk el, mert épp írom a szöveget.  A lényeg, hogy a megszerezhető 100 pontból máris csak 50 van.

  • 1/2
  • Előző
  • Következő

Helyes leírás és cím használata

Javítás után ez a pontszám azonnal 86%-ra ugrott fel, csak annyi történt, hogy a két legfontosabb meta leírót helyesen állítottam be. A különbség nagyon nagy. 36%. De ez nagyobb is lehet.
Mit is jelent ez?
Ha egy weboldalt úgy optimalizálunk, hogy nem megfelelően van megírva ezt a két nagyon fontos tényező, a weboldalunk alig kerülhet a keresőben a első húsz találat közé. Amennyiben a kulcsszavainkat helyesed adtuk meg és a Google beindexelte az oldalt, akkor szinte biztos, hogy 3-5 de lehet, hogy 10-20 helyezést is javulni fogunk egyes kulcsszavakra. Biztosan megéri erre az apróságra odafigyelni.
 
  • 1/2
  • Előző
  • Következő

Meta leírás és Cím jelentősége

A Google sok frissítés után eljutott oda, hogy nem csak azt figyeli egy weboldalon vagy találaton, hogy milyen minőségű, hanem azt is, hogy mennyien kattintanak az egyes találatokra. Egy oldal amelyre nagyon sokan kattintanak előbb utóbb az első helyre fog kerülni, még akkor is ha esetleg SEO technikailag nem olyan erős, de ismert márka vagy brand. Ilyen például az index.hu. Ha rákeresek egy aktuális témára akkor, ha van index cikk meg fog jelenni. Mivel ez a weblap nagyon benne van a köztudatban, az átkattintása is nagyon nagy lehet, így előbb utóbb magas pozíciót fog elérni a cikkük. Ha egy weblap eléri a 20%-os átkattintási értéket (CTR) egy kulcsszóra, akkor biztosan az első helyek egyikén lesz hamarosan a Google találati listában.

Azonban ha nincs vagy kicsi az átkattintás a weboldal pozíciója csökkenni kezd. Itt kezd érdekessé válni a történet. A potenciális vásárlók keresnek valamit a Google legjobb tudomása szerint kínál neki potenciális weboldalakat, amelyek relevánsak lehetnek egy-egy keresésre. Én is és lehet ön is, megnézi ilyenkor a leírásokat, hogy miről is szól az adott cikk. Ha teljesen irreleváns, már a szemünk tovább is ugrott a következő lehetőségre, amely potenciálisan a kérdésemre a megoldást adhatja.

Azonban a Google nem jelenít meg sok információt a weblapokról. A weboldal cím és a meta leírás, a két legfőbb dolog ami alapján a weboldal előtérbe tud kerülni a többi oldallal szemben.

Kerestem arra, hogy meta leírás jelentése.  Több találat is van, de melyik a nekem való. A Google látszik segít, mert megmutatja azokat a kulcsszavakat, amelyek az én kérdésemre relevánsak voltak.

Milyen a jó Meta description?

Weboldal Title vagy cím

  • A Google már engedi, hogy 71 karakter legyen a cím szóközökkel
  • A weboldal releváns kulcsszavait tartalmazza, 1-2 kulcsszó fér el ide

Weboldal leírás

  • Hossza minimum 30-40 karakter legyen és legfeljebb 160 karakter.
  • A weboldal kulcsszavait tartalmazza, de nem kell teletömni azonos kulcsszavakkal, a Google megtalálja akkor is ha csak egy rész szó egyezés van

Meta kulcsszavak

Amint látszott, mindkét részben a hosszon kívűl a kulcsszó az ami adja az értéket. Tehát mindig, mielőtt elkezdünk egy cikket írni, nézzünk jól körbe, milyen kulcsszavaink lesznek és lehetnek, amiről mi írunk és próbáljuk meg a cikket legalább 2500-3000 karakter hosszúra megírni.


LogicalMDesign és a keresőoptimalizálás

Vállaljuk weboldalak technikai tanácsadás során talált problémás weboldalak Meta leíróinak finomítását, amivel biztosan csak nyerhet. 

SEO jelentése

A válasz egyszerű, keresőoptimalizálás, de mi az a SEO pontosan? Erre keresik a választ sok ezren, azaz, hogy weblapjuk megtalálható legyen a Google Találati listában. Most összeszedünk néhány érdekes pontot amely bevezet a keresőoptimalizálás világába.

Weboldal átirányítás

Weboldal indexünk karbantartása nagyon fontos, több szempontból is. Nem tudhatjuk, hogy milyen hibák vannak a jelenlegi oldalunkon vagy az Domain név előző weboldalán milyen oldalak voltak. A Google viszont nem felejt és ezeket nem kívánatos oldalakat folyamatosan megpróbálja elérni, mindaddig amíg nem kérjük, meg hogy most már vegye ki...

Canonical tag

Canonical tag használata nagyon fontos a weblapoknál illetve, de legtöbbször elmarad, pedig nagyon sokat segít a SEO-ban. Elmondjuk miért.