Menü

Mi az a Google Index?

A weboldalunk önmagában nem más mint HTML Weboldalak összessége, a Google pedig nem más, mint egy nagyon bonyolult kereső program. A kettő teljesen független egymástól. A weboldalunk folyamatosan változik a Google pedig alkot rólunk egy képet amelyet folyamatosan formál magában időnként a Crawler Robotok segítségével. A Robotok időnként meglátogatják weblapjainkat elolvassák majd annak tartalmát eltárolják egy úgy nevezett Kereső Index-ben. Ehhez nagyon speciális adat tárolásra van szükség, hogy a Google másodpercek törtrésze alatt ki tudja választani azokat a weblapokat amely a legrelevánsabbak lehetnek a felhasználók számára.

Ha nem vagyunk benne a Google Indexében akkor a weblapunk nem fog megjelenni sosem a keresési eredmények között. De hogyan tudunk megjelenni a Google Index-ben, tehát láthatóvá válni a Google számára?

Google Robotok

A Google és minden kereső folyamatosan kis robotokat küld napjában több százszor látogatva meg egy weblapot és elolvassa annak tartalmát. A robotok pontos és gyors kiszolgálása a Webmester és Webfejlesztő feladata. Erről a folyamatról a Robotok folyamatosan adatokat gyűjtenek és a Google találati eredményre is kihatással vannak.

Google Indexelt oldalak

Ha meg szeretnénk nézni, hogy a Google mit tárol el weblapunkról, meg meg lehet tőle kérdezni, nem kell mást tenni, mint ellátogatni a www.google.hu oldalora és a kereső mezőbe berni a site:{weboldal cím}, kérdést. A kulcs a site: kifejezésen van, ezzel jelezzük, hogy mit szeretnénk látni. Az eredmény a weboldal összes indexelt oldala lesz lapozhatóan. Lehet szűrni is a listát ha a weboldal cím után szóközzel a beírunk egy keresési kifejezést is.

Weboldalak  és webáruházak keresőoptimalizálása egyedi igények szerint
Kérjen ingyenesen árajánlatot személyre szabva!


Árajánlatot szeretnék kérni...

Google Indexelés ellenőrzése

Mi történik akkor ha a site keresés nem ad eredményt, akkor a Google vagy még nem indexelte a weblapjainkat mert még nem ismer bennünket, vagy sajnos ami a legszomorúbb kizárta a weblapot a szolgáltatásból. A kizárás egy komolyabb téma, most nem térünk ki részletesen, elég annyit megjegyezni, ha nem támogatott SEO trükkökkel próbálunk a keresőbben előre kerülni, akkor kizárhat a Google. Kizárásból nem lehet helyreállítani a weblapot, érdemes egy új domain név alatt újra kezdenünk a weblapunkat.

Ha a Google nem ismer bennünket vagy egy weblapunkat meg kell neki mutatnunk, hogy létezünk. Erre való a Search Console, régen webmester eszközöknek hívták. A weblapunkról és a Google Indexről minden értékes információt közöl a Google. 

Mi határozza meg a weboldalak sorrendét?

A weboldalak sorrendjét a weboldal technikai és tartalmi jellemzői határozzák meg. Ügyelnünk kell, hogy jó egyedi tartalmaz hozzunk létre minden esetben. Ne duplikáljunk, másoljunk, szánjunk időt a tartalomra, szedjük össze gondolatainkat és írjuk le.

Egy weboldalon érdemes 2000 de legalább 3000 karakter hosszú szöveget írni egy adott témáról. Körülbelül ez 500 szót jelent. Ha egy weblap jó és értékes tartalommal rendelkezik a weblapon levő kapcsolódó kulcsszavakra is jellemzően előre fog kerülni. Akár 5-10 kulcsszóra is megjelenhet egy weboldal jól megírt tartalom esetén.

A képek is nagyon fontosak a tartalomban, ha egy weboldal előkelő helyen van kulcsszavakra akkor az azon található képek is biztosan előkelő helyen fognak majd szerepelni.

Weboldal lefedettség ellenőrzés

Ha meglátogatjuk a Search Console-t akkor a Lefedettség menü alatt rengeteg információ láthatunk a Weboldalunk jelenlegi állapotáról. Mint tartalom kezelő vagy webfejlesztő számára fontos, hogy egy weblap a Google számára indexelhető legyen és azt folyamatosan ellenőrizni kell. Ha a Google problémát tapasztal a weblapon itt jelzi. Érdemes havonta egyszer ellátogatni ide és megnézni, hogy nincs-e valami probléma a weblapjaink indexelésével.

Ha túl sok probléma van érdemes cselekedni, nehogy a Google hátrébb sorolja weblapjainkat.

Leggyakoribb indexelési események

  • Átirányítást tartalmazó oldal: ez igazából nem hiba, de az átirányított oldalak nem fognak megjelenni a  Google találati oldalain.
  • Feltérképezve - Jelenleg nincs indexelve: az itt található oldalakat már megtalálta a Google Robot, de még nem került be a Google Indexébe.
  • Párhuzamos URL - beküldött URL nincs megadva gyűjtő URL-ként: Megtörténhet, hogy két kategória lapot hozunk létre véletlenül két külön URL-el, de a Google még nem tudja ezt az Indexeléskor. Megfelelő átirányítással jelezhetjük, hogy a régi kategória megszűnt, használhatja az újat.
  • Párhuzamos oldal felhasználó által választott gyűjtőoldal nélkül:Ez a rész leginkább a Dupikált weblapokat tartalmazza. Előfordulhat, hogy a weboldal elérhető két url-ről is. Pl : HTTP és HTTPS protokollal is elérhető weblapunk átirányítás nélkül, vagy Weblapunk URL-je elérhető ékezetes és ékezetek nélküli formában. Ezekről a Google nem tudja eldönteni, mit kell velük kezdeni, nem indexeli őket jelzi, hogy a Webmester oldja meg.
  • Feltérképezési Anomália: A google Robot nem fér hozzá a kért URL-hez. Lehet védett lap, vagy HTTP 404-el ellátott eltávolított tartalom, de hivatkozás van a weboldalra.
  • Kizárva "noindex" miatt: Ha úgy ítéljük meg, hogy egy weblapot ne indexeljen a Robot a HTML Meta tagek között a Robotnak üzenhetünk, hogy hagyja figyelmen kívül a lapot.
  • Jogosulatlan kérelem: Ha egy weblap válaszkódja HTTP 401 a Google úgy érzékeli, hogy a weblap eléréséhez speciális jogosultságokra van szükség emiatt nem indexeli

Hogyan gyorsíthatom fel az indexelés folyamatát?

URL Ellenőrző eszköz

A Serach Console-ben az URL ellenőrzésére is lehetséges, megkérdezhetjük egy weboldalunk indexelési állapotát illetve megkérhetjük őt, hogy indexelje be azonnal. Ez elég hasznos eszköz, szinte azonnal bekerülhet egy újonnan megírt cikk a Google Indexébe, így megjelenhet a potenciális ügyfeleink számára is. Azonban egy módosított weblapot is megkérhetünk, hogy indexeljen újra, ezáltal az ügyfeleink mindig a Weboldal legfrissebb állapotát láthatják a keresőben.

Sitemap.XML használata

Webfejlesztők készíthetnek és karban tarthatnak egy leíró fájlt, amely segít a Google számára eldönteni, hogy weboldalunk milyen lapokból áll, még akkor is ha esetleg belső linkeléssel nem elérhető. A leggyorsabban új Weboldalt a sitemap.xml  file beküldésével lehet indexeltetni. A legenerált fájlt beküldjük párnapon belül a weboldal minden weblapja indexelve lesz. A webhelytérképek nem csak beküldésre de frissítésre is való, mert a módosítási dátum helyes beállításával jelezhetjük, hogy a weblap pontosan mikor változott meg, ezzel is kérhetjük az újraindexelést.

Webhelytérképünket, a Webmester eszközök Webhelytérképek menüpont segítségével lehet jelezni a Google Robotok számára, hogy létezik és milyen URL-el segítségével érheti azt el.

Webmester feladatai

A Webmesterek és webfejlesztők legfontosabb feladatata, a Google Index tisztán tartása és a potenciális SEO hibák azonosítása és megoldásuk fejlesztése. Minden esetben arra kell törekedni, hogy a Google Indexünk a lehető legtisztább legyen. Ezzel az ügyfeleink és a saját munkákat is megkönnyítjük.

Hogyan lehet egy helytelen URL-t vagy weboldalt eltávolítani a Google Indexéből?

Erre két megoldásunk van, az egyik Átirányítás a másik a Google indexből való kizárás.

Weboldal átirányítás

Az átirányítás nagyon hasznos eszköz, ezzel lehet megmondani a Google számára, hogy egy Weboldal átkerült egy másik helyre, ott keresse és frissítse az indexet. De arra is alkalmazható, hogy megmondjuk egy duplikált Weboldalunk nem kell számunkra, törölje és használja azt amire irányítunk. Továbbá esetlegesen régebbi weboldalra mutató régi Index elemeket törölhetünk a Google Indexéből, jelezve azt, hogy a régi weboldal oldalai már nem léteznek, próbálja meg törölni vagy máshol keresni a tartalmat

Weboldal törlése a Google Indexből

Weboldalt a  <meta name="robots" content="noarchive, nofollow" /> Html Meta tag-el lehet jelezni a Google Robotok számára, hogy nem szükséges az indexelés, törölheti.

MI a HTML markup jelentése?

Ma már mindenki a weblap böngészi, teljesen természetes, hogy rákattint egy linkre bejön egy másik. Olvas, vásárol, beszélget, játszik mind-mind szerves része az életünknek. A weblap szerkesztők lehet nem is tudják ma már, mi van a háttérben csak írják a betűket és természetesnek veszik, hogy megjelenik azonnal és bárki...

SEO szövegírás Checklist

Szerettünk volna megcsinálni egy egyszerű listát ahhoz, hogy amikor valaki elkezd megalkotni bármilyen Tartalmat, már eleve úgy alkothassa meg, hogy az SEO szempontból a lehető legjobb. Ez a lista nem titok, nagyon sok helyen, lehet akár össze vissza is, megtalálhatóak. Mi most adunk egy olyan SEO ellenőrző listát, amelyet...

Felhőkarcoló linképítési stratégia kivitelezése lépésről-lépésre

    • Felhőkarcoló linképítési technika
A skyscraper vagy magyarul felhőkarcoló technika elnevezés eredetileg Brian Dean ismert SEO szakértő nevéhez fűződik. Brian 2015-ben kitalált egy olyan SEO stratégiát, amivel 14 nap alatt megduplázta a teljes weboldala organikus forgalmát. A stratégiát felhőkarcoló technikának nevezte el. A felhőkarcoló technika egy olyan backlink szerzési lehetőség, aminek az alapja...