background
Menü

Milyen a kreatív SEO szövegírás?

Egy egyszerű weboldal tulajdonos amikor leül a számítógép elé, hogy megalkosson valamilyen szöveget, legtöbbször nem is gondol olyan szempontokra amelyekkel a megalkotott műve a weben sokkal hatékonyabban tudna működni, ha birtokában lennének adatok amivel a szöveget kiemelté lehetne tenni a keresőkben.

Milyen adatra van szükség ahhoz, hogy egy SEO marketing szöveg a Google keresőben is sikeres legyen?

A verseny ugye nagy úr, nagyon sokat írunk már arról, hogy milyen adatok kellene ahhoz, hogy egy megírt szövegünk értékessé válhasson.

Amennyiben megvannak a számunkra fontos információk elkezdhetjük összerakni ezeket egybe és megírni olyan szöveget amely talán nem is egy hanem egyből több értékes kulcsszóra is releváns lesz ezzel a potenciális haszna a cikknek jóval nagyobb lesz, mint amilyennek eredetileg elképzeltük.

Keressünk témához illő kulcsszavakat

Amikor elkezdtem szövegeket írni a kulcsszavaim jobbára megvoltak, azonban ezek között kapcsolatot még nem minden esetben adtam meg, maximum a kulcsszóhoz köthető gondolataimat írtam le, ez is hatékony persze de nem biztos, hogy a legjobb szövegek jönnek ki belőle. De hogyan tudunk jobb szövegíróvá válni? Hogyan lehet olyan szöveget írni, amivel nem is egy kulcsszóra optimalizál hanem egyből többre.

Lássuk a mai példánkat, amely SEO szövegírás témát kapta. Van a kulcsszó gyűjteményemben 20-30 értékes kulcsszó, ami így vagy úgy mind releváns a témára és szeretném így vagy úgy érzékeltetem, hogy azok is relevánsak legyen szövegemre. Szándékosan képként helyezem el, nehogy a Google megbüntessen érte.

  • kreatív SEO weboldal szövegírás

Kreatív szövegírás

Amit látnunk kell a kulcsszavainkban, hogy majdnem minden benne van a szövegírás, mint kulcsszó szó, illetve több egyéb releváns kulcsszavak is találunk itt szeretnénk ha valamennyire mindre releváns tartalmat adnánk. Ezért érdemes a kulcsszavakat a magyar nyelv szabályai szerint összevonni, amellyel nem vétünk a SEO szabályai ellen. Ha ezt is figyelembe vesszük akkor a megalkotott szövegeink egyre jobbak és jobbak tudnak lenni. De lássuk a saját példánkat.

A weboldal címe is ez alapján lett megalkotva. Ha megnézzük ezzel a pár szóval a 4 eléggé jó kulcsszót sikerült lefednünk csak a címben és még így is belefértünk az Meta cím 70 karakteres hossz limitjébe. Amint megvan a kulcsszavainkból előállított címünk, a kulcsszavainkat hasonló módon meg kell jelenítenünk a weboldalunk meta leírásában is, azonban itt már nagyobb szabadságot az ajánlott 170 karakteres hosszal.

Hasonlóan eljárva a headingek-ben is további a kulcsszavakra tudunk relevánsak lenni de ezzel alapvetően nem rontjuk a szöveg értékét sőt ellenkezőleg javítjuk azt, mivel emberek számára is sokkal informatívabb lesz, mint szimplán odaírni egy szót. Ezzel a módszerrel sokkal jobb és hatékonyabb szövegíróvá válhatunk, érdemes követnünk.

Milyen feltételei vannak még a hatékony weboldal szövegírás technikának?

A Google 2020-tól egyre jobban oda fog figyelni nemcsak a technikai hanem a tartalmi szempontokra, így a megfelelően értékes és hosszú tartalmak kerülnek majd előtérbe évről évre. 2016-ban egy véletlenszerűen kiválasztott kulcsszó esetén még elegendő volt 1500-2000 karakteres szövegez írnunk, és az évek előrehaladtával ez a szám folyamatosan nőtt. Mára már 3500 karakter a körülbelüli limit amit le kell írnunk, de általánosságban elmondható, hogy minél hosszabb egy szöveg annál jobb. Olyan területen, ahol a verseny igen magas, nem ritka a 7000 feletti átlagos karakterszám sem.

Természetesen ez sem azt jelenti, hogy összeírunk mindent és azonnal elsők leszünk a keresőben, ezen felül még sok száz faktor van, amelyek befolyásolják a helyezésünket, ez is csak egy csepp a tengerben.

Keresőoptimalizálás, honlap szövegírás árak

A weblap szövegírás árak mostanában 2-3 Ft/karakter ártól kezdődnek de profi szövegek akár 4-5 Ft/karaktertől is kezdődhetnek, tehát az előzőleg említett 7000 karakteres limittel könnyen kiszámolható, hogy egyetlen egy weboldal teljes szövegezése 10.000 Ft-tól kezdődhet de akár 25.000-30.000 Ft-ot is érthet, megfelelően SEO-zott tartalom esetén. Ha megnézzük, hogy potenciálisan megkeressük a weboldal értékes kulcsszavait, pozicionáljuk, megírjuk a SEO meta title és leírását és a hozzá tartozó Heading-eket is optimalizáljuk, akkor látszik, hogy ebben az árban sok munka és hozzáértés van. Ezek a szövegek a legbonyolultabbak és a legtöbb szaktudást igénylik.

Ha egy egyszerűbb PR cikkről van szó, ahol 1500-2500 karakter megírásáról van szó, az ár is jóval kevesebb természetesen.

Végezetül nézzük meg a mostani oldalunk Technikai SEO értékelését, a már látott kulcsszavak alapján látszik, hogy 9 kulcsszóval is sikerült megfelelően optimális SEO szöveget alkotni. 

Amennyiben érdeklik a cégünk által ajánlott lehetőségek és szaktudásunk, szívesen állunk az önök rendelkezésére, vegye fel velünk a kapcsolatot.




Kapcsolódó Keresőoptimalizálás Blog bejegyzések

Google shopping hirdetés kezelése

    • Merchant center kezelése
2019-ben a Google nálunk is bevezette a Shopping hirdetéseket, amellyel egyből felforgatta a hirdetési piacot. Mára már bármikor bármit szeretnénk vásárolni, nem is kell meglátogatnunk egyetlen weboldalt sem, máris teljesen magabiztosak lehetünk az árakban illetve a elérhető termékekben. Ebben a cikkben összefoglaljuk, hogyan lehet kezelni ezeket a kampányokat a...

Long tail kulcsszavak

    • hosszú farok kulcsszavak
Aki egy kicsit is foglalkozik a SEO-val akkor már körülbelül a könyökén jön ki a kulcsszó mint szó. De amúgy meg alig van pár, amit meg van a konkurencia uralja. Mit lehet tenni annak érdekében, hogy nagy verseny esetén is még egy kezdő vállalkozás láthatóvá tudjon válni, már a...

SEO jelentése

A válasz egyszerű, keresőoptimalizálás, de mi az a SEO pontosan? Erre keresik a választ sok ezren, azaz, hogy weblapjuk megtalálható legyen a Google Találati listában. Most összeszedünk néhány érdekes pontot amely bevezet a keresőoptimalizálás világába.