Menü

Milyen a kreatív SEO szövegírás?

Egy egyszerű weboldal tulajdonos amikor leül a számítógép elé, hogy megalkosson valamilyen szöveget, legtöbbször nem is gondol olyan szempontokra amelyekkel a megalkotott műve a weben sokkal hatékonyabban tudna működni, ha birtokában lennének adatok amivel a szöveget kiemelté lehetne tenni a keresőkben.

Milyen adatra van szükség ahhoz, hogy egy SEO marketing szöveg a Google keresőben is sikeres legyen?

A verseny ugye nagy úr, nagyon sokat írunk már arról, hogy milyen adatok kellene ahhoz, hogy egy megírt szövegünk értékessé válhasson.

Amennyiben megvannak a számunkra fontos információk elkezdhetjük összerakni ezeket egybe és megírni olyan szöveget amely talán nem is egy hanem egyből több értékes kulcsszóra is releváns lesz ezzel a potenciális haszna a cikknek jóval nagyobb lesz, mint amilyennek eredetileg elképzeltük.

Keressünk témához illő kulcsszavakat

Amikor elkezdtem szövegeket írni a kulcsszavaim jobbára megvoltak, azonban ezek között kapcsolatot még nem minden esetben adtam meg, maximum a kulcsszóhoz köthető gondolataimat írtam le, ez is hatékony persze de nem biztos, hogy a legjobb szövegek jönnek ki belőle. De hogyan tudunk jobb szövegíróvá válni? Hogyan lehet olyan szöveget írni, amivel nem is egy kulcsszóra optimalizál hanem egyből többre.

Lássuk a mai példánkat, amely SEO szövegírás témát kapta. Van a kulcsszó gyűjteményemben 20-30 értékes kulcsszó, ami így vagy úgy mind releváns a témára és szeretném így vagy úgy érzékeltetem, hogy azok is relevánsak legyen szövegemre. Szándékosan képként helyezem el, nehogy a Google megbüntessen érte.

  • kreatív SEO weboldal szövegírás

Kreatív szövegírás

Amit látnunk kell a kulcsszavainkban, hogy majdnem minden benne van a szövegírás, mint kulcsszó szó, illetve több egyéb releváns kulcsszavak is találunk itt szeretnénk ha valamennyire mindre releváns tartalmat adnánk. Ezért érdemes a kulcsszavakat a magyar nyelv szabályai szerint összevonni, amellyel nem vétünk a SEO szabályai ellen. Ha ezt is figyelembe vesszük akkor a megalkotott szövegeink egyre jobbak és jobbak tudnak lenni. De lássuk a saját példánkat.

A weboldal címe is ez alapján lett megalkotva. Ha megnézzük ezzel a pár szóval a 4 eléggé jó kulcsszót sikerült lefednünk csak a címben és még így is belefértünk az Meta cím 70 karakteres hossz limitjébe. Amint megvan a kulcsszavainkból előállított címünk, a kulcsszavainkat hasonló módon meg kell jelenítenünk a weboldalunk meta leírásában is, azonban itt már nagyobb szabadságot az ajánlott 170 karakteres hosszal.

Hasonlóan eljárva a headingek-ben is további a kulcsszavakra tudunk relevánsak lenni de ezzel alapvetően nem rontjuk a szöveg értékét sőt ellenkezőleg javítjuk azt, mivel emberek számára is sokkal informatívabb lesz, mint szimplán odaírni egy szót. Ezzel a módszerrel sokkal jobb és hatékonyabb szövegíróvá válhatunk, érdemes követnünk.

Online marketing tervek készítése és kivitelezése egyedi igények szerint
Kérjen ingyenesen árajánlatot személyre szabva!


Árajánlatot szeretnék kérni...

Milyen feltételei vannak még a hatékony weboldal szövegírás technikának?

A Google 2020-tól egyre jobban oda fog figyelni nemcsak a technikai hanem a tartalmi szempontokra, így a megfelelően értékes és hosszú tartalmak kerülnek majd előtérbe évről évre. 2016-ban egy véletlenszerűen kiválasztott kulcsszó esetén még elegendő volt 1500-2000 karakteres szövegez írnunk, és az évek előrehaladtával ez a szám folyamatosan nőtt. Mára már 3500 karakter a körülbelüli limit amit le kell írnunk, de általánosságban elmondható, hogy minél hosszabb egy szöveg annál jobb. Olyan területen, ahol a verseny igen magas, nem ritka a 7000 feletti átlagos karakterszám sem.

Természetesen ez sem azt jelenti, hogy összeírunk mindent és azonnal elsők leszünk a keresőben, ezen felül még sok száz faktor van, amelyek befolyásolják a helyezésünket, ez is csak egy csepp a tengerben.

A SEO honlap szövegírás feltételeit részletesebben is összefoglaltuk egy tematikus Blog cikkben. Ügyelve ezekre a tartalom írása során, biztosan remek eredményeket tud ön is elérni bármikor.

Keresőoptimalizálás, honlap szövegírás árak

A weblap szövegírás árak mostanában 2-3 Ft/karakter ártól kezdődnek de profi szövegek akár 4-5 Ft/karaktertől is kezdődhetnek, tehát az előzőleg említett 7000 karakteres limittel könnyen kiszámolható, hogy egyetlen egy weboldal teljes szövegezése 10.000 Ft-tól kezdődhet de akár 25.000-30.000 Ft-ot is érthet, megfelelően SEO-zott tartalom esetén. Ha megnézzük, hogy potenciálisan megkeressük a weboldal értékes kulcsszavait, pozicionáljuk, megírjuk a SEO meta title és leírását és a hozzá tartozó Heading-eket is optimalizáljuk, akkor látszik, hogy ebben az árban sok munka és hozzáértés van. Ezek a szövegek a legbonyolultabbak és a legtöbb szaktudást igénylik.

Ha egy egyszerűbb PR cikkről van szó, ahol 1500-2500 karakter megírásáról van szó, az ár is jóval kevesebb természetesen.

Végezetül nézzük meg a mostani oldalunk Technikai SEO értékelését, a már látott kulcsszavak alapján látszik, hogy 9 kulcsszóval is sikerült megfelelően optimális SEO szöveget alkotni. 

Kapcsolatfelvétel

Amennyiben érdeklik a cégünk által ajánlott lehetőségek és szaktudásunk, szívesen állunk az önök rendelkezésére, vegye fel velünk a kapcsolatot.




Kapcsolódó Keresőoptimalizálás Blog bejegyzések

Landing page jelentése

Az az oldal a weboldaladon, egy olyan oldal amire a látogató egy hirdetésre való kattintás után, vagy a keresőoptimalizálás segítségével kerül. Ez az oldal egy egyszerű weboldal amely akár bármelyik oldala lehet a weboldalnak, köztük a kezdőoldal is. Valahányszor beállítasz egy landing oldalt hirdetéseidre, mindig meg kell győződni róla,...

SEO szövegírás Checklist

Szerettünk volna megcsinálni egy egyszerű listát ahhoz, hogy amikor valaki elkezd megalkotni bármilyen Tartalmat, már eleve úgy alkothassa meg, hogy az SEO szempontból a lehető legjobb. Ez a lista nem titok, nagyon sok helyen, lehet akár össze vissza is, megtalálhatóak. Mi most adunk egy olyan SEO ellenőrző listát, amelyet...

BTL marketing kommunikáció jelentése

BTL során a potenciális ügyfeleket nem a megszokott módokon próbáljuk elérni, ami nem feltétlen direkt vagy azonnal követhető. Eszközei lehetnek a promóciók, vásárok, kiállítások vagy szponzorációs megjelenések. Ezen megjelenési formák leginkább a személyes kommunikációra építve próbál megjelenni. A legszembetűnőbb változás a BTL-ben, hogy a közvetítő eszközt legtöbbször maga a...