background
Menü

Mi az a linképítés?

A linképítés egy fura dolog megfoghatatlannak tűnő dolog, amely elengedhetetlen már mondatjuk évtizedek óta, amióta a Google kitalálta a Page Rank első logikáját, ami ma már nem nyilvános, a folyamatos trükközéseknek köszönhetően.  Ami fontos, hogy a Google a tartalom és a weboldal minősége mellett azt is figyelmbe veszi, hogy milyen minőségű weboldalak mutatnak ránk és az alapján kalkulálja ki a weboldal értékét. Ahogy ezt említettem is ez az algoritmus nem nyílvános, de a Google egyik vezető fejlesztője által alapított MOZ foundation elég jó közelítést ad a jelenlegi állapotokra. 

A MOZ által kezelt DA, Domain Authority és PA Page Authority és Spam Score értékek elég jól leírja a weboldal erősségét és a weboldalra mutató külső linkek minőségét. 

Mit jelent a linképítés? Az off-page, vagy más néven off-site keresőoptimalizálás azokat a SEO mutatókat tartalmazza, amelyek nem a saját oldalunkon belül történnek. Ebbe a kategóriába tartozik a linképítés is, aminek a célja tehát az előzőekből adódóan egy weboldalra minél több és erősebb külső linket szerzése, építése.

Sokan nem sajnálják a pénzt és energiát egy weboldal elkészítésért. Tartalmat írnak, megvásárolják a legszebb sablonokat, vagy újabb funkciókat.

Azonban amikor a linképítésre kerül szó, ott már csak néhány linkfarm oldalra elhelyezik az oldalukat vagy fórumokba és sajnálják a pénzt a minőségi megoldásokra, olyan oldalakra ami nem a saját honlapjukon van, nem a saját weboldalának értékén növeli

Valójában azonban a honlapodra mutató linkek épp oly fontosak, mint a saját weboldaladon lévő szövegek.

Domain Authority és Page Authority

A weboldal összességének az ismertségét és hitelesség mutatója, értékeik 0 - 100 közé eshetnek, ha az érték 10 alatt van, az oldalt kis hitelességűnek mondjuk, ha viszont már 30-40 vagy e fölött van, akkor már az oldal hitelessége igen jónak mondható erős és értékes.

Milyen a jó link?

  • Releváns
  • Hasznos
  • Természetesnek hat

Linképítés a gyakorlatban, hogyan szerezhetünk hivatkozást a weboldalra?

Milyen a természetes link?

A helyes linképítés alapja a természetesség, amelyet mindenkinek észben kell tartani, például nem hat természetesnek az,

  • ha egy újonnan induló weboldalra egyből 20 60DA értékű oldal linkel be azonnal,
  • de ugyan úgy nem hat természetesnek az, hogy 50 db 10DA értékű lap csak a főoldalra linkel
  • vagy a linkek szövege nagyon nagy keresésű paci kulcsszót próbál linkelni folyamatosan és csak azt, tehát kicsi a link szöveg szórása

Ha egy olyan csapat végzi el a liképítést, amely nem törődik a természetesség hatásával akkor enyhébb esetben a linkeket egyszerűen nem veszi figyelembe az Google, tehát ignorálja vagy rosszabb esetben meg is büntet. Bármelyik eset rossz, a büntetés a lehető legrosszabb. Ekkor akár minden kulcsszavunkra kaphatunk 5,10 de akár 50 helyes büntetést is amivel egy cég gyakorlatilag egyik napról a másikre elvesztheti látogatói 50-90%-át.

Így tehát régebben a Google verziófrissítései előtt, a linképítés úgy nézett ki, hogy össze-vissza, néha dobáltunk fel linkeket oldalakra. Ekkor még a mennyiség volt fő szempont figyelembe véve a régi Page Rank értékeket. Emlékszem volt olyan lap.hu oldal amelynek PR5 vagy PR6 értéke volt de sok száz kimenő linkel ennek a hatása szintén minimális lett., így ez nem minőség. Hosszabb távon megjelentek weboldalalak, blog és bloghálózatok, aminek a célja a link volt és nem az érték, az algoritmus kijátszása volt a cél. A Google erre válaszul behozta a Google Penguin (Pingvin) algoritmus frissítést 2012 áprilisában. Ekkortól lettek igazán vizsgálva gyenge minőségű (egyfajta spam jellegű) oldalakról származó linkek. A frissítés után akadtak olyanok, akik a forgalmuk 50-70%-át is elvesztették. de található volt olyan is akik az organikus forgalmuk 100%-át elvesztették, gyakorlatilag a Google megbüntette őket egyik napról a másikra.

Ebből a "büntetésből" elég nehéz volt kikerülni, ekkor mindenki lázasan kereste azokat a linkeket, amelyek károsan hatnak a linkportfoliójára. Igaz a Google az elején tényleg büntetett, de ma már először csak nem veszi figyelembe a gyanús linkeket. Mert nem lehet benne biztos, hogy nem véletlenül egy rossz szándékú hacker vagy rosszakaró kezdte el felírni a versenytársa weboldalát pár SPAM hálózatra. 

Mitől lesz egy oldal hiteles?

  • Attól válunk hitelessé , ha egy adott témában és egyébként önmagában is sok weboldal hivatkozik rá, mint forrás.
  • Ez hasonló, mint az emberi és szakmai kapcsolatok, valakit, addig nem fognak szaktekintélyként tekinteni, amíg be nem bizonyítja hitelességét, hozzáértését. De amikor elkezdik elismerni a munkáját, elismertek más hiteles emberek, akkor a személy is hitelessé kezd válni.
  • Lényegében az a fontos, hogy hányan ismerik már a weboldalunkat, vagy a szakembert aki weboldalt szerkeszti.

Erre a faktorra jött létre tehát a DA és PA értékek, amelyek elég jól leírják ezt a mutatót.

Fizetős linképítés

Természetes linképítés nagyon jó, de mire valaki tényleg linket helyez el a weboldalunkra egy általunk jól megírt burkolási technika cikk után, arra igen sokat kellene várni. De hogyan lehet mégis úgy egy oldal hiteles vagy hiteles forrás, hogy mégse veszíti el a természetes jellegét? És a Google trust értéke nő. Erre jött létre rengeted PR cikk megoldás, nagyon sok cégtől. 

Lehet vásárolni még olcsó linkeket sok portálon keresztül, de az ottani oldalak lehet nem lesznek megfelelő témájúak, nem lesznek megfelelően elhelyezve karbantartva vagy csak nem vág a témába, ezeket a linkeket nagy valószínűséggel egyszerűen ignorálni fogja, így a pénzünkért kvázi nem kapunk semmit.

Vendég blog, vagy Guest Post

Talán a legjobb módja annak, hogy linkeket szerezzünk, ha vendégposztot írunk egy másik blogra vagy weboldalra.

  • szerezhetünk egy hiteles linket egy oldalról
  • magunk alakíthatjuk a szövegkörnyezetet, amiben megjelenik a linkünk, így a környező tartalom is releváns lesz a linknek

Akár így olyan emberekhez is el tudunk jutni, akik még talán nem is olvasóink. A guest postoknál figyeljünk arra, hogy olyan helyre írjunk, amely releváns és hiteles a saját témánkban és egyébként az látogatói is hasonlóak a sajátunkhoz.

  • jó linket kapunk
  • hiteles és releváns oldalról kapunk linket
  • a linken látogatókat is tud hozni a saját oldalunkra

A mai napig ez az, egyik legnépszerűbb linkszerzési technika., van viszont egy komoly hátránya, hogy elég sok időt igényel, míg 1-1 link elhelyezésre kerül. Itt az időigényt az adja, hogy megtaláljuk azokat a számukra potenciálisan jó oldalakat és azok tulajdonosait akik hajlandóak cikkeket elhelyezni az oldalukon, illetve meg kell határozni azt, hogy mi legyen a cikk témja, majd azt meg is kell írni. Ez mind-mind idő és csak 1 cikkről beszélünk. Bár ha a potenciális oldal igen erős akkor mindenképpen megéri, megtenni, mert ha pl DA50-es oldalról érkező link értéke mindenképpen jobb, mint 5db DA10-esé.  Így ha találunk egy olyat aki erős DA oldalra szívesen elhelyezi a linkünket, az nagyon nagy erőt ad az oldalunknak. Az elhelyező oldalnak is hasznos, mert lesz egy vélhetően releváns tartalma egy adott témára.

  • SEO ciklus folyamata

Mitől más a Prémium linképítés?

A prémium linképítés, nagy vonalakban hasonlít a Vendég blogokra azonban a lényeges különbség az, hogy ennek költsége van. Ez a költség a következőkből áll:

  • a prémium SEO tartalom megírása
  • tartalom ellenőrzése, kép készítése és elhelyezése
  • tartalom elhelyezése külső PR oldalakra

A keresőoptimalizálás elengedhetetlen feltétele a prémium linképítés

  • weboldalon belül minden neked fontos kulcsszóra van legalább egy olyan cikk (szöveg)
  • hasonló témájú weboldalról linkelik a weboldaladon lévő tartalmat.

A Google ma már a hosszabb (1500-3000  karakternyi szövegben elhelyezett linkeket értékeli. A probléma az, hogy a hasonló témájú hosszabb szövegek általában a konkurensek honlapjain vannak. Emiatt konkurensek esetlegesen nem helyezik el ezeket a tartalmakat saját oldalukon, főleg amiatt mert már nekik van erre tartalom vagy csak a link miatt.

Hogy működik a prémium linképítés?

A prémium linképítés során először meghatározzuk azokat az értékes belső oldalakat, amelyekre érdemes erősíteni külső linkekkel. Ezekre értékes és releváns cikkeket írunk, majd elhelyezzük ezeket PR cikk oldalakon. Röviden ennyi, de ahhoz, hogy ezek mind menyjenek, meg kell határozni először a belső tartalmakat.

Ezek a cikkek ha egyszer elkészültek sohasem törlődnek, SŐT idővel, miután folyamatosan kerülnek fel ezekre új tartalmak még a DA és a PA értékül folyamatosan gyarapszik, így a mi oldalunkat is folyamatosan erősíti majd.

Mennyi prémium cikk helyezhető el?

Egy új weboldalra nem szabad azonnal rengeteg külső hivatkozást tennünk a természetesség hatásának megtartása miatt. Havonta maxium 10-15 cikk elhelyezés érdemes, de ott sem a maga DA értékű oldalakat kell előrevennünk, majd később amikor már az új oldal értéke is nő lehet magasabb DA értékű lapokra kihelyezni cikkeket.

Amennyiben a weboldal már koros, elmúlt 2-3 éves abban az esetben már 20-25 cikk is elhelyezhető naponta, de azért itt is figyelni kell, nehogy túlzásba essünk. Jómagam igyekszem tartani a 10 cikk/hó tartományt, mert amúgy a cikkeket meg kell írni az is idő, azt lekorálni kell majd kihelyezni. Mindezzel együtt sok munkát ró egy egyszerű SEO szakember számára. 

Mennyibe kerül a prémium linképítés?

A prémium cikkek írása 3000 Ft-ba kerülnek darbonként, ehhez az árhoz jön hozzá a link elhelyezés költsége ami a weboldal DA értékétől sávosan változik:

  • DA10-19 - 3000 Ft
  • DA20-29 - 6000 Ft
  • DA 30+ - 12.000 Ft-tól

Az árak a munka mennyiségét és a kommunikáció illetve az ehhez kapcsolód sok-sok teendőt és szaktudást tükrözik. Ha minden egybeveszünk, akkor látható ha az ember adott esetben befektet 100-200 db link-be az rengeteg munka míg elkészül, de a megtérülés is gyorsabb lesz. Eddigi tapasztalataink szerint, komolyabb webáruházak havi 10 millió feletti nettó árbevételt is meghaladhatják nagyon gyorsan, jól célzott cikkekkel és kulcsszavakkal. Ezt viszont egy laikus nem tudja megfelelően végrehajtani vagy irányítani, ehhez már tényleg szaktudás kell.

Hány kulcsszóra kell PR cikket írni?

A válasz itt az, hogy amennyire érdemes. Minden cikk növeli a weboldal hitelességét és 1-2 cikk nem csak 1-2 kulcsszót de akár 30-40 szót is megmozgat. Tehát adott esetben 10 cikkel 100-150 kulcsszóra is előrébb kerülhetünk.  Az, hogy mikor kerül egy weboldal az első 10 közé vagy mikor kerül az első helyre, azt a konkurencia is meghatározza, hogy az ő tartalmaik mennyire relevánsak illetve az ő oldalaik mennyire hitelesek.

Egy jó weboldal több tízezer kulcsszóra is megjelenhet, de elég csak jól célozni ezzel sok kiegészítő vagy long trail kulcsszó is emelkedni fog. Ahhoz, hogy a weboldal tényleg megtalálható legyen a keresőben, me, 10 kulcsszóra kell optimalizálni hanem minél többre. Aztán egy idő után, általában miután a linkek korosak lettek, a hatásuk által jönnek majd az organikus látogatók is.

A linképítés általában folyamatos munka, havi ciklusokban történik. Ezért ez folyamatos munka is, emiatt lehetőség van egyedi folyamatos megbízási árakat is adni, amelyek a egy-egy weboldal folyamatos karbantartását és optimalizálását és linképítését is tartalmazhatja.

Folyamatos linképítéssel és keresőoptimalizálással van olyan ügyfelünk aki a napi 300-500 organikus látogatója 1500-1800-ra nőtt fél év alatt. Természetesen a bevételeik is folyamatosan emelkednek.

 
 

Amennyiben érdeklik Havidíjas keresőoptimalizálási csomagjainkkérjük olvassa el ezt a cikket vagy lépjen velünk kapcsolatba.

Google shopping hirdetés kezelése

    • Merchant center kezelése
2019-ben a Google nálunk is bevezette a Shopping hirdetéseket, amellyel egyből felforgatta a hirdetési piacot. Mára már bármikor bármit szeretnénk vásárolni, nem is kell meglátogatnunk egyetlen weboldalt sem, máris teljesen magabiztosak lehetünk az árakban illetve a elérhető termékekben. Ebben a cikkben összefoglaljuk, hogyan lehet kezelni ezeket a kampányokat a...

Tartalommarketing - Hogyan spórolhatsz meg milliókat

Minden vállalkozó a vállalkozása megismertetésére törekszik, azonban nem mindegy, hogy milyen áron is történik ez meg. Ebben a cikkben megpróbáljuk összehasonlítani a Google Ads kampányokat a Tartalom marketing eszközeivel, előnyeivel hátrányaival.

Long tail kulcsszavak

    • hosszú farok kulcsszavak
Aki egy kicsit is foglalkozik a SEO-val akkor már körülbelül a könyökén jön ki a kulcsszó mint szó. De amúgy meg alig van pár, amit meg van a konkurencia uralja. Mit lehet tenni annak érdekében, hogy nagy verseny esetén is még egy kezdő vállalkozás láthatóvá tudjon válni, már a...