Menü

Optimalizálás jelentése

Tegyük is fel a kérdést, mi az optimalizálás jelentése, hogy miért is van egyáltalán a weboldal optimalizálás finomítására szükség? Lehet, hogy nem is érthető ez így, ahogy kérdeztem. Felteszem kérdést másképp.

Miért van szükség egy autó motorjának helyes beállítására? - Azért, mert ha nincs minden helyesen beállítva akkor csak döcög de nem megy. 

Ezt jelenti az honlap optimalizálás is. Megkeressük azokat a pontos beállításokat, amelyekkel weblapunk képes jobb teljesítményt nyújtani akár a jelenlegi belső motor segítségével is. Egy autószerelő sem tesz mást, beáll a szerelőműhelybe összeköti az autót egy elemző programmal, majd az kiadja az összes eddigi hiba adatot és szükséges javítási listákat, amelyet időnként el kell végezni.

Honlap optimalizálása

A honlap optimalizálás első nagyon fontos pontja a weboldal elemzés. Amely a példánkhoz hasonlóan legtöbbször egy program segítségével történik. Ekkor megismerjük a weboldal összes paraméterét, külső és belő hibáit gyenge pontjait. 

Weboldalak  és webáruházak keresőoptimalizálása egyedi igények szerint
Kérjen ingyenesen árajánlatot személyre szabva!


Árajánlatot szeretnék kérni...

Ezeknek az adatoknak a begyűjtése elengedhetetlen egy weboldal helyes keresőoptimalizálásához. Visszatekintve az autó példájához, az adatok megvannak és azokat rendszerezve, következtetéseket és módosítási igényeket tudunk megfogalmazni. Így ezzel hatékonyan tudjunk weblapjainkat kereső-baráttá tenni.

Weboldal keresőoptimalizálás során a kulcsszavak pozicionálása a legfontossabb

A kulcsszavak talán a legfontosabb építőkövei a weboldalak életének. Azonban ezek a kulcsszavak nem csak weblap de webáruház optimalizálás esetén is nagyon fontosak.

Keressünk minél több lehetséges kulcsszót, alkossunk belőlük minél nagyobb variációt és nézzük meg mekkora a verseny ezeknél. Az elején érdemes a alacsonyabb keresési értékű általános kulcsszavakra optimalizálni, ott kisebb a verseny, hamarabb lesz lehetőség potenciálisan vevőt szereznünk.

Nagyon sokszor előfordult velünk, hogy az ügyfél maga gondolta ki, hogy milyen kulcsszóra szeretne első helyre kerülni, eltántoríthatatlanul. Mindez nagyszerű, de a vásárlók nem egy hanem több ezer potenciális kapcsolódó kulcsszót írnak be minden nap és lehet, hogy az általunk kitalált kulcsszóra éppen senki sem keres teljes hónapban. Persze ezekre is lehet optimalizálni, azonban tudni kell napi 100-200 megjelenés a keresőben nem fog 100-200 kattintást hozni. Ahhoz, hogy weboldaluk napi 1000-2000 kattintást produkáljon tisztán a Google keresőből, ahhoz 10.000 kulcsszó megfelelő weboldal keresőoptimalizálás lesz a legnagyobb feladatunk. 

A másik potenciális probléma az, amikor az ügyfél úgy gondolja, hogy egy nagyon általános kulcsszóra szeretne első lenni, legyen az "csempe". Természetesen ez nem azt jelenti, hogy a toner szóra azonnal előre fog kerülni, de több száz másik értékes kulcsszó előre kerülésével a csempe szóra is előre kerül majd a weboldal. Azonban itt elmondható, hogy egy kulcsszóra optimalizálni egy weboldalt felelőtlenség és kidobott idő és pénz lesz. Ha eredményt szeretnénk elérni legalább 150 kulcsszóval induljunk el, akkor várhatóan a Search konzolon is látszódni fognak szépen a megjelenések és a kattintások is igen hamar.

Webáruház és weboldal optimalizálás

Amikor elkészült a webáruházunk vagy weboldalunk akkor a honlap optimalizálás következő sarokpontja a menüpontok és design és felhasználó barátság kialakítása. Minél egyszerűbb egy weboldal használata, és minél könnyebben jut át az ügyfelünk a kapcsolat felvétel vagy a rendelés véglegesítés folyamatán, annál nagyobb lesz az esélye, hogy a látogatásból konverzió lesz. Persze így is elmondható, hogy a konverziós ráta egy weboldalon a látogatók a kb 1%-t fogják elérni. Tehát 100 felhasználó után fogunk 1 potenciális vevő szerezni. Így tehát nagyjából kiszámolható, hogy mennyibe kerül nekünk egy ügyfél megszerzése és átlagosan az mennyit költ nálunk, akkor mekkora lesz a megtérülési idő az aktuális fejlesztéseinknek.

Jól gondoljuk át a weboldalak neveit címet illetve a webáruházaknál a kategóriák neveit, a felhasználót irányítsuk a céljai felé, ne tántorodjon el a rengeteg találattól, aki vásárolni akar legtöbbször pontos elképzelései vannak, így ha egyszerűen megtalálja azt amit keres akkor már nyertünk.

Ha egy webáruháznál 1600 féle bot van, akkor mindenképp segíteni kell a felhasználókat abban, hogy a legmegfelelőbbet találja meg mielőbb, illetve azt a speciális botot találja meg ami számára kell. Ha ömlesztve mutatjuk meg ezeket, akkor előbb utóbb elkedvetlenedik és elmegy. Máshol biztos megtalálja.

Gyakran ismételt kérdések

Mi az a honlap optimalizálás?
Miért kell fizetni a weboldal optimalizálásért?
Milyen hosszú egy optimalizálási folyamat?
Mikor várható eredmény?

Honlap SEO szövegírás és versenytárs elemzés

Ha már a kulcsszavak megvannak akkor töltsük fel tartalommal oldalainkat. Nézzük meg, hogy egy-egy kulcsszó esetén a versenytárasaink milyen terjedelmű tartalmakat készítettek és milyen kulcsszavakra volt optimalizálva azok. A szövegnek szintén sok feltételnek kell megfelelnie, figyeljünk oda a kulcsszó sűrűségre avagy a IF-IDF konkurencia elemzésre. Használunk minél több szófordulatot, szinonimát, ne ismételgessük ugyan azokat a szavakat folyamatosan esetleg alkossunk olyan kulcsszavakat amelyek több kulcsszóra is relevánsak lehetnek.

Tartsuk be a weboldalak formázási szabályait, használjunk fejléceket (headingek)-et, azok helyes használatával a weboldal technikai pontszáma nőni fog és kulcsszavakat is generál. Amennyiben betartjuk ezeket a szabályokat a weboldal bizonyosan több kulcsszó esetén is bekerül az első 50 találat közé. 

Weboldalunknak végezetül adjunk releváns meta nevet és leírást, hogy a Google rendszerezni tudja az weboldal optimalizálás során keletkezett tartalmakat.

Prémium linképítés

A honlap optimalizálás utolsó fázisa a prémium linképítés során, olyan linkekkel erősíthetjük weblapunkat amelyek szintén értékes tartalomból állnak és a link tartalma a témához kapcsolódik. Igyekezzünk értékes weboldalakról linkeket kérni, esetleg ajánljuk fel más potenciális weblapoknak, hogy Vendég szerzőként (Guest blogging), mi megírjuk a cikket, csak helyezze ki a weboldalára. Egy egy új weboldalra esetenként több száz releváns link elhelyezése szükséges ahhoz, hogy az érdemben a legjobb 10 közé lökje a weblapunkat, de amit biztosan elmondható, hogy elengedhetetlen megtennünk ezt a lépést és folyamatos havi kampány költségen ezt futtatnunk. 

Honlap optimalizálás árak

Egy weboldal optimalizálása több tényezőtől függ, a Technikai SEO elemzés egyszeri költség esetenként 50.000-120.000 Ft-os terjedelemben hajtják végre, amely függ attól, hogy a javításokat ki hajtja végre.

Weboldal szövegírási árak 2Ft-tól 5-7 Ft / karakter költségtől indulnak, amelyek nem tartalmazzák a weboldalra való elhelyezés költségét. Azonban ha weboldal szövegek egyszeri optimalizálására van szükség, kulcsszó sűrűség vizsgálta, title vagy meta leírás optimalizálására azokat egyszeri 5000-10000 Ft-os ártartományban lehet elvégeztetni.

A prémium linképítés költsége, ahogy jeleztük is folyamatos költséggel jár, mivel folyamatosa tartalom írással és folyamatos link kihelyezéssel kell számolni, amelyet havi csomagban 50.000 Ft/hó költséget jelent. 


Kapcsolódó Keresőoptimalizálás Blog bejegyzések

Viszonteladó jelentése, mi a szerepük a kereskedelemben?

Viszonteladó jelentése nem más, Mindenki aki nem a saját maga által megtermelt árut vagy terméket esetleg szolgáltatást adja el, úgy hogy előbb megvásárolja az eredeti terméket vagy szolgáltatást majd azt újra értékesíti már magasabb áron, bárkinek viszonteladóként viselkedik.

Mit takar Monopol és Konkurencia jelentése

A konkurencia jelentése a versenytársak összességét ami akár egy konkrét versenytársat is jelenthet. Ezzel szemben a monopol helyzet egy olyan állapot, amikor egyedül vagyunk egy piaci szegmensben illetve mi vagyunk az egyedüliek akik ki tudunk használni egy piaci rést.

Pop up jelentése a weboldal szerkesztésben

Pop up-ok segítségével a weboldalak az instant akciókat vagy egyedi szolgáltatásokat azonnal az ügyfelek tudtára adni már a látogatás első pillanatában. Ennek az eszköznek a segítségével, elérhetjük azt is, hogy potenciális látogatóinknak felajánljunk valamit, így nem engedjük el üres kézzel, terelve őket más vevőszerző oldalakra ezzel csökkentve a visszafordulás...