background
Menü

Canonical tag

Canonical Tag használata

Sokan nem tudják, hogy létezik vagy ha tudják nem biztosak benne, hogy mire való ez a link tag. Ezzel lehet a Kereső robotoknak lehet megmondani, hogy bizonyos lapok nem duplikációk, csak egy másik lap folytatása. Ahogy már a bloghoz tartozó  cikkhez leírtuk, a duplikáció kezelését komolyan kell venni,  egy webáruház egy kategóriájában ha van 200 termék és mindegyik a gyártó vagy a kategória nevével kezdődik elég nagy lesz a kulcsszó dömping illetve mivel esetlegesen még kategória leírást sem írunk ezeknek a tartalmaknak a relatív felhasználói élmény értéke is csekély lesz. Erre még hozzáadjuk 10 majdnem másolatot a lapozások miatt, amely tényleg csak néhány karakterben fog eltérni, a google jogosan zárja majd ki a lapokat az indexelésből, de rossz esetben a kategória első lapját is.

Search Console Lefedettség ellenőrzés

Ha a Google úgy dönt nem indexeli a lapjainkat azzal, olyan, mintha nem láthatóvá válna. 

Itt most nem teljes kizárásról van szó, hanem csak a robotok igyekeznek a saját adatbázisukat tisztán tartani, miért legyen benne 100 majdnem ugyan olyan oldal? Alapvetően okos a rendszer, de így is lehet, olyan egy kategória teljesen kizárásra kerül. Emiatt érdekes tehát a canonical tag. Megmondhatjuk a robotoknak, hogy a lap amelyen jár valódi másolat és az eredeti oldal-t indexelje, ez számunkra sem fontos.

Mit is jelent ez? Ha van a 10 lapból álló kategória listánk, mindegyik jelzi, hogy az első lap az eredeti a google alapból nem fogja indexelni a lapozásos lapokat. Ezt a Search Console-ban jelezni is fogja, hogy sikeres kizárást hajtottunk végre. 

Érdekes lehet még a Kanonikus tag használata Termék variációkkor, amikor felveszünk egy terméket tízszer, mert csak a színe más. Ekkor minden marad ugyan az legtöbbször, lehet még a termék nevét is úgy hagyjuk sajnos, a Google pedig kizárja ezeket.

A Google kizárási listáját a Search Console-ban a Lefedettség menüpont alatt találjuk. Itt sok más okot is láthatunk, amely lehet akár potenciális problémája is a weblapnak, ami keresésben való hátrasorolást eredményezhet. Itt megláthatjuk, hogy miért zárt ki bizonyos lapokat a kereső, és ha úgy érezzük nincs igaza, próbáljuk meg kijavítani a kérdéses hibát és kérjünk újraindexelést.

Tehát ez az oldal nem csak egy lista, hanem potenciálisan hibalista, amelyet komolyan kell vennünk. Nagy webáruházaknál ahol nemes egyszerűséggel csak másoljuk a termék leírását, hamar kizárásra kerülhetnek termékeink a sok duplikált tartalom miatt. Ne vegyük ezt tehát félvára, írjunk értékes tartalmakat, minden termékünkre, így elkerülve a részleges kizárásokat.

Hogyan használjuk a Canonical tag-et?

A Kanonikus meta egyszerű, csak írjuk be a Html kódunk Head részébe, hogy ennek a lapnak az eredetije hol található, ezzel kérjük a Google-t ez kizárhatja, de az eredeti lap legyen indexelve. Amiatt nagyon fontos ez, mert ha Linket is építettünk a kategória lapra de a robot kizárta az indexelésből lapunkat akkor a link mit sem ér. Mindig írjunk értékes és egyedi tartalmat a Kategória lapokra is, ezzel segítsük a Google-t megkülönböztetni a tartalmakat egymástól.

Nagyon fontos tehát, mielőtt valaki linket építene, oldja meg, hogy a lap indexelt legyen, máskülönben munkánk semmit sem fog érni.

A Lefedettség listában a, "Párhuzamos URL; a beküldött URL nincs kijelölve gyűjtő-URL-ként" lapokat érdemes megnézni, ezek értékes tartalmak lehetnek, de kizárásra kerültek vélhetően másolás miatt, nem kell mindennel foglalkozni, de ha értékes Termékünk vagy Kategóriánk van itt, akkor mindenképp módosítsunk a tartalmon.

Címkék : SEO, PHP, Hungarian, English