background
Menü

Google Search Console

Webmester eszköz használata 

Webmester eszközök új nevén Google Search Console, egyik legjobb eszköz amit a Google ad számunkra. Már majdnem naprakészen láthatjuk azt, ahogy a Google kezeli a weblapjainkat vagy nyomon követhetjük naprakészen a Weblap indexelés állapotát vagy kérelmezhetjük azt és nem utolsó sorban megnézhetjük, hogy milyen kulcsszóra hányszor jelent meg weblapunk és arra mennyien kattintottak.

  • 1/3
  • Előző
  • Következő

Kulcsszó teljesítmény

Amint a felső képeken látszik weblapunkhoz meg tudjuk nézni, hányszor jelent meg egy adott idő intervallumon belül és mekkora volt az átkattintási arány. Ez az arány nagyban függ a weblap pozíciójától az Google találati listában, minél lentebb vagyunk az átkattintási arány egyre romlik. Ha viszont az átkattintásunk magas akkor a Google előrébb is sorolhat egy adott kulcsszóra, hiába lenne erősebb jobb találat ugyan arra a szóra.

Ezt az adathalmazt vizsgálatával láthatjuk mely kulcsszavakra vagy kifejezésekre időről-időre hogyan változik a helyezésünk, akár országokra is lebontva.

Amiatt is nagyon fontos ez, mert a Google Analytics nem mondja már meg, hogy ha organic search-ből jött egy felhasználó, az milyen kulcsszó alapján érkezett. Ez a lista az egyetlen releváns és pontos adat, ahogy a Google értékeli lapjainkat.

A legtöbb SEO eszköz is első körben elkéri a Search Console hozzáférést, ahonnan letudja gyűjteni releváns kulcsszavainkat illetve azok aktuális elhelyezkedését s SERP-ben.

URL Indexelés

A másik nagyon jó feature a Google-től, hogy meg tudjuk kérdezni, hogy egy weboldalt indexelt már-e, ha nem akkor kérhetjük is azonnal annak indexelését, ezzel értékes napokat nyerhetünk a kereső optimalizálási folyamatban.  Ehhez nem kell mást tennünk, mint használni az URL ellenőrzés menüpontot.

Ha azt látjuk, hogy weblapunk több mint fele nincs indexelve, vagy folyamatosan esik az indexelt lapok száma, akkor valamilyen technikai probléma állhat fenn. Valószínűleg a Google büntet valamilyen duplikált tartalomért. Esetleg egy rosszul kezelt url, miatt több oldal kétszer indexelődött. Emiatt lett duplikációs probléma és kiveszi a lapjainkat. 

Ha megoldjuk a duplikált url így tartalom problémát, később a Google újra indexeli a weblapokat. De ehhez kell majd időt hagynunk. Akár hónapokig is tarthat. 

Technikai audit során ezekre is ki kell térni, mert egy webshop ha a termékek fele nincs indexelve, olyan mintha nem is létezne. 

Webhelytérképek vagy Sitemap

A harmadik igen fontos szolgáltatása a Search Console-nak, az hogy manuálisan feltölthetjük a Google számára az összes indexelendő lapunkat. Ide beletehetünk rejtett lapokat is, amely mondjuk alapból nem látszik a felhasználóknak, de a Google-nek igen, így oda majd a keresőből fognak a felhasználók érkezni, ezzel például mérhetünk bizonyos kampányokat.

De a legfontosabb amire való, hogy új weboldalakat tudunk megkérni, hogy indexelje be a Google és tegye láthatóvá azt a széles közönség számára.

A későbbiekben további érdekességeket fogok még összeszedni a Search Console-ról, de a három legfontosabbat amit gyakran használunk bemutattam.

SEO jelentése

A válasz egyszerű, keresőoptimalizálás, de mi az a SEO pontosan? Erre keresik a választ sok ezren, azaz, hogy weblapjuk megtalálható legyen a Google Találati listában. Most összeszedünk néhány érdekes pontot amely bevezet a keresőoptimalizálás világába.

Weboldal átirányítás

Weboldal indexünk karbantartása nagyon fontos, több szempontból is. Nem tudhatjuk, hogy milyen hibák vannak a jelenlegi oldalunkon vagy az Domain név előző weboldalán milyen oldalak voltak. A Google viszont nem felejt és ezeket nem kívánatos oldalakat folyamatosan megpróbálja elérni, mindaddig amíg nem kérjük, meg hogy most már vegye ki...

Canonical tag

Canonical tag használata nagyon fontos a weblapoknál illetve, de legtöbbször elmarad, pedig nagyon sokat segít a SEO-ban. Elmondjuk miért.