background
Menü

Mi is az a Versenytárs szöveg elemzés

Amikor Marketing szövegírásról vagy szöveg elemzésről beszélünk, a múltban és a jelentben egyaránt legtöbbször igyekeztünk a megkeresett kulcsszavainkat megfelelő kontextusba helyezni egy oldalon belül és azt minél többször szerepeltetni. Erre szükség van, de már ennek is megvannak a maga szabályai, mert a túlzásba vitt kulcssó használat is káros. Felmerülhet a kérdés, hogy már itt semmit sem szabad? Persze mindent lehet de csak módjával. A túlzott kulcsszóhasználat nem természetes hatású szöveggé teszi megalkotott munkánkat, amelyet egy olvasó igen hamar megérez, hogy már megint szóismétléssel találkozik. 

Ideális Kulcsszó sűrűség

Először is nézzünk meg azt, hogy mit jelent a kulcsszó sűrűség. Ez nem más, mint amikor megírunk egy szöveget ellenőrizhetjük annak tartalmát, és megnézhetjük melyek azok a kifejezések amelyek leginkább relevánsak a szövegre. Amiatt nagyon érdekes, mert előfordulhat az, hogy megírunk egy cikket vagy szöveget, és releváns lesz más, már máshol optimalizált kulcsszavakra is. Igyekezzünk egy oldalt csak egy kifejezésre optimalizálni, ne legyen nagy átfedés, mert a Google szoftvere sem feltétlen fogja tudni eldönteni, melyiket jelenítse meg a potenciális ügyfeleink számára. Nekünk is az a legjobb, hogy egy ügyfél épp arra az oldalra kerül, amit éppen keresett nem egy potenciálisan teljesen másikra. Mindemellett ezt a SEO köreiben ezt Kulcsszó kannibalizmusnak hívják.

Rengeteg tool és SEO plugin van a neten, ami képes megmondani, hogy bizonyos kulcsszó kifejezések mennyire relevánsak az adott laphoz. Megnézik, hogy szerepel-e a Címben, meta leírásban és a tartalomban egyaránt, esetlegesen félkövér vagy dőlt betűkkel. Illetve, hogy hányszor szerepelt.

TF-IDF elemzés

A TF-IDF sűrűség vizsgálat abból adódik az, hogy régebben a weblapok úgy készültek, hogy esetlegesen lefuttatunk egy ilyen elemző programot, aztán addig nyomtuk bele a kulcsszavakat amíg előre nem került a listában. Ebből viszont az lett, hogy egy hosszabb szöveg nagy része kulcsszóból állt.

Mára ez teljesen megváltozott, a Google már bünteti túlzott kulcsszó használatot, azonban kérdés felmerül hogy mennyi az elég? Mikor lehet és kell még bele tenni egy-egy kulcsszót és mikor kell már kivenni, vagy egy szinonimát alkalmazni egy kulcsszó előfordulásakor. Erre fejlesztették ki a SEO szakemberek, a TF-IDF elemzés módszerét. Ezt már egy ember magától nem fogja tudni megcsinálni, ehhez szoftverre van szükség.

  • A szoftver megnézi egy adott cél kulcsszavunkra az első 10 helyezett kulcsszó sűrűségét. Ebből lesz egy minimum és maximum számunk.
  • Ezzel feltételezzük, hogy ha a sűrűség ebben a tartományban van, akkor az helyes, így nekünk is így kell eljárnunk
  • Megnézi, hogy a mi kiválasztott kulcsszavainkra ez az arány mekkora és jelzi, hogy mely túloptimalizált kulcsszó vagy alul optimalizált kulcsszó
  • A szövegíráskor tehát nem csak arra kell figyelni, hogy milyen tartalmat írunk , hanem azt is, hogy a tartalom mennyire illeszkedik be a mai kulcsszó használatba

Végeredmény

Az elemzés eredménye nem lesz más, mint a cél kulcsszavak eredménye jobb lesz és esetenként az oldal magával fog ragadni más kapcsolódó kulcsszavakat is, továbbá a linképítés is eredménye is hatásosabb lesz. A szövegírásban tehát minden esetben próbáljuk meg elérni az ideális kulcsszó sűrűség arányt, ezzel is erősítve a weblapunkat.


TF-IDF elemzés árak

Amennyiben SEO szöveg elemzés-t szeretne kérni, ne habozzon, Weboldal elemzés során kitérünk a szövegek megfelelő tartalmának kialakítására is. Kérjen tőlünk ajánlatot. Amennyiben egyedi TF-IDF elemzés ajánlatot szeretne kérni ne habozzon bármikor állunk önök rendelkezésére.

Google shopping hirdetés kezelése

    • Merchant center kezelése
2019-ben a Google nálunk is bevezette a Shopping hirdetéseket, amellyel egyből felforgatta a hirdetési piacot. Mára már bármikor bármit szeretnénk vásárolni, nem is kell meglátogatnunk egyetlen weboldalt sem, máris teljesen magabiztosak lehetünk az árakban illetve a elérhető termékekben. Ebben a cikkben összefoglaljuk, hogyan lehet kezelni ezeket a kampányokat a...

Tartalommarketing - Hogyan spórolhatsz meg milliókat

Minden vállalkozó a vállalkozása megismertetésére törekszik, azonban nem mindegy, hogy milyen áron is történik ez meg. Ebben a cikkben megpróbáljuk összehasonlítani a Google Ads kampányokat a Tartalom marketing eszközeivel, előnyeivel hátrányaival.

Long tail kulcsszavak

    • hosszú farok kulcsszavak
Aki egy kicsit is foglalkozik a SEO-val akkor már körülbelül a könyökén jön ki a kulcsszó mint szó. De amúgy meg alig van pár, amit meg van a konkurencia uralja. Mit lehet tenni annak érdekében, hogy nagy verseny esetén is még egy kezdő vállalkozás láthatóvá tudjon válni, már a...