Menü

Nem működik a webáruház

A legtöbb vállalkozó szinte azonnal szembesül egy problémával, miután elindított egy webáruházat. Nincs látogató és nem jönnek a megrendelések. Erre már ezer szakosodott cég van a piacon, sokan nem is a levegőbe beszélnek. Tényleg meg lehet oldani azt, hogy egy webáruház a 0-ról évi 50-100, 300 millió forint bevételt termeljen.

Sokan abba a hibába esnek, hogy elindul a webáruház most már hátradőlhetek minden el van intézve. Sajnos ma már ennél többet nem kell tenni. Ez a gondolat már 10 éve sem működött.  Amikor az első webáruházunkat indítottuk magunknak 2006-ban, már akkor sem volt kolbászból a kerítés. Ma ez azóta sokkal nehezebb. Ha elindultunk akkor csak lett egy weblapunk amelyet senki sem ismer, még a Google sem. A Google valószínűleg hamar rátalál, be is indexeli a lapokat, talán a lapok negyedét-felét. Aztán szembesülünk a valósággal, hogy remek kulcsszavaink ellenére nincs látogató a SERP-ből.

AdWords szuper, csak napi 1000 látogatót fizetni csak AdWords-ből nem olcsó mulatság, főleg ez havi vagy éves viszonylatban számolom. AdWords persze nem mindig 100 Ft/kattintással számol, ez lehetne egy másik blog témája. Így most egy jól működő lapon levő kulcsszót nézzünk ami 10 Ft/kattintást kér. Tehát az napi 10.0000 Ft és havonta 300.000 vagy 2 millió évente?

Webáruházunk 1 év alatt betermel egyáltalán 2 millió Ft hasznot?

Az AdWords-nek is megvan a maga helye a piacon azt arra kell használni ami, pl az idei sláger a Termékek feltöltése Facebook Ads-ba és Google AdWords-be jó dolog, viszont az ügyfelek már lehet meg sem fogják nyitni a weboldalunkat mert a keresőben azonnal megvan a termék és az árakat 10 mp alatt össze tudja hasonlítatni és a legolcsóbbtól meg is vesszük. A minap vettem egy 1 szerszámot 7000 Ft-ról indult az ár, fél perc alatt 1500 Ft-ig jutottunk le, ahol azonnal meg is vásároltam. Csak egy előrejelzés AdWords lehet átveszi a termék kereső lapok szerepét 1-2 éven belül.

Mit kell tennem, hogy a weboldalam, webáruházam pénzt termeljen?

Tehát tudjuk, ha kb 500-1000 látogatót szeretnénk naponta, mennyit kellene költeni évente. Ezt az összeget el lehet érni azonban kvázi ingyen is. Megoldás a SEO vagy keresőoptimalizálás. A SEO nem csak OnSite SEO, minden weboldal fejlesztő igyekszik a legjobban a Google-nek megfelelni, ha ez sem sikerül akkor nem is érdemes tovább menni. Ha az OnSite SEO rendben van, Page Speed-ünk rendben van, mégis miért nincs látogató a keresőkből?

A válasz az, amit már az elején el is mondtam, hogy a Weboldal egy új lap, a Google-nél sincs ez másképp és weblap aktuális helyzete a világhálón még mindig a legnagyobb súlya a keresési találatra. Jóval nagyobb, mint az OnSite SEO. Erről rengeteget lehet olvasni Profi külföldi SEO szakemberektől.

Domain Authority és Page Authority növelése

A MOZ találta ki néhány éve a DA és PA értékeket a miután a Google nyugdíjazta a Page Rank faktor-t. A MOZ rengeteg faktor alapján állítja elő ezeket a mérőszámokat amellyel elég jól be lehet helyezni egy weblap erejét a világhálón. A Webfejlesztés és Szövegírás során ezeket a faktrorokat mindenképp követni kell, így az OnSite SEO-nk máris emeli a lapunk PA erejét, persze 100-as ettől sosem lesz. Azonban ez még nem elég és a Domain Authority még mindig nagyon kicsi marad.

Linképítés és keresőoptimlaizálás

A linképítés során olyan eredményeket lehet elérni amelyre mindig is vártunk, azonban itt is nagyon oda kell figyelni rengeteg szabályra, nehogy megsértsük a Google Pinguin és Panda által támasztott követelményeket.  Ha sikeresek vagyunk az építésben akkor a megfelelő lapjaink és kulcsszavaink hamarosan előrébb fognak sorolódni.

A linképítésről itt lehet további érdekes tapasztalatokról olvasni, rengeteg ötlet és működő példa amellyel meg lehet próbálkozni.

Mutatok is egy példát,  mit is jelent a webáruházunk optimalizálása látogatottságára:

Amint látszik a weboldal hozta a napi 80-as látogatottságot évekig, minimális konverzióval. 2017 nyarán kezdtünk neki célzottan linkeket építeni amely 2018 elején kezdett beérni. A végleges eredményeket már 2018 nyarán éreztük, azóta a weboldal hozza azt, amelyet a 2017-es években befektettünk. Amely így sem kevés 800 egyedi napi látogató, amely így megtízszereződött és természetesen az éves bevétel is jóval szebb számokat ér el.


Kapcsolatfelvétel


Önt is érdekelné a prémium linképítési csomagjainkLépjen velünk kapcsolatba!