Menü

A display hirdetés jelentése

A display hirdetés, mint vizuális hirdetés két fajtáját különböztetjük meg.

A Google Ads kampánykezelés során  eszközben a hirdető számára többféle eszköz áll rendelkezésére.  A display hirdetés kampányok, során a Google Ads lehetőséget biztosít olyan hirdetések létrehozására, amelyek valamilyen vizuális elem formájában jelennek meg. Ilyenek lehetnek képek, videók egyedi vizuális tartalmak amelyek a felhasználókat kattintásra ösztönzik. Ads napjainkban már maga is generál ilyen vizuális tartalmakat annak függvényében, hogy melyik mekkora átkattintási rátával viselkedik és azokat preferálja amelyek költséghatékonyabbak. 

A kattintás után a felhasználó egy jól meghatározott hirdetési oldalra kerül, amely a meggyőzésről szól ezeket nevezzük Landing oldalnak. Ez már a marketing területe, a lead generálás folyamatának első lépése. 

Tények a display hirdetésekről

A PPC display hirdetések többségére CPC vagy CPM alapján szokás ajánlatot tenni. Cost Per Click esetén a hirdető minden kattintás után fizet, míg a Cost Per Mille esetében a hirdetőnek egy határ átlépése utána kell csak fizetnie.

A display hirdetéseket remarketing kampányok futtatása során gyakran használják. Ilyenkor egyedi a felhasználó számára releváns vizuális tartalmak jelennek meg,  azoknak akik már korábban érdeklődést mutattak a hirdető iránt (pl. ellátogattak a webhelyére és megtekintettek egy terméket Google hirdetés vagy organikus találatra való kattintás után).

A legnépszerűbb ilyen display hirdetési hálózat a Google Display Network (Google Display Hálózat, röviden GDN), a Google megoldása azért előnyös, mert a hirdetések megjelenhetnek AdSense hálózatban részt vevő oldalakon. Így ha a felhasználó nem is vásárol éppen nálunk, de más oldalak meglátogatásával továbbra is a mi hirdetéseinket látja és ösztönözhetjük vásárlásra. Remarketing kampánnyal kiegészítve nagyon hatékony felhasználó megtartó kampány lesz.

Google Ads kampányok készítése és kivitelezése egyedi igények szerint
Kérjen ingyenesen árajánlatot személyre szabva!


Árajánlatot szeretnék kérni...

A display hirdetések fajtái

A display hirdetéseknek többféle fajtája létezik, amelyeket különböző célokra és különböző módon használhatóak:

  • Banner hirdetések: A banner hirdetések (vagy szimplán bannerek) a legrégebbi display hirdetések közé tartoznak. A bannerek gyakran egy weboldal tartalma felett, a szöveges bekezdések között, vagy épp az oldal oldalsávjában jelenik meg.
  • Közbeiktatott hirdetések: Ez a hirdetés akkor jelenik meg ha egy felhasználó, egy másik weboldalra próbál átlépni jelenlegi  oldalról. Mielőtt a céloldal bejön, megjelenik egy hirdetés, ami így garantáltan nem kerüli el a felhasználók figyelmét. Ennek másik megjelenése, amikor a hirdetés vagy marketing elem már akkor is megjelenik, ha a felhasználó beakarja zárni a böngésző lapot, vagy csak az egere elhagyja a böngésző területet. Remélhetőleg ez kikopik a gyakorlatból, mert a felhasználói élményt rendkívüli módon rontja.
  • Rich media: A rich media hirdetések egyszerre több vizuális tartalmat is használhat, videót, képet hangot, lehetnek bennük interaktív részek. Egy rich media hirdetésben email feliratkozási űrlap is elhelyezhető, de a Google ezeket az elemeket már nagyon hatékonyan kombinálja az AdSense hálózatán.
  • Videóhirdetések: A videóhirdetések számos platformon, például a YouTube-on, a Facebookon, az Instagramon és egyéb hálózatokon is rendkívül népszerűek, hiszen néhány másodperc alatt rengeteg információt lehet közölni.
  • Alkalmazásokon belüli hirdetések: A GDN Hálózata természetesen a Google Ads rendszerén keresztül, mobil applikációk esetén is megjelennek, ugyan a felhasználói élmény romolhat, azonban hatékony módszer.

Display hirdetések előnyei és hátrányai

Mint minden eszköznek megvannak a Display hirdetéseknek is megvan a maguk előnye és hátránya. 

Előnyök

  • Változatosság és rugalmasság, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználók a legkülönbözőbb helyeken is találkozhassanak hirdetésekkel
  • A Google Display Hálózat óriási, weboldalak milliói állnak manapság rendelkezésre. Nem beszélve arról, hogy most már a YouTube és az applikációk is támogatják ezt a szolgáltatási módot.
  • Google Ads kampányok funkciói kihasználva a hirdetések nagyszerűen célozhatók felhasználói érdeklődéshez, földrajzi elhelyezkedéshez vagy érdeklődési körhöz való igazodással.
  • Google Ads és Google Analytics felület rengeteg webanalitikai adatot szolgáltatnak ahhoz, hogy a kampányok minél nagyon konverziós értéket érjenek el. 

Hátrányok

  • Ezek a hirdetések nagy számban igazán zavaróak lehetnek, nem lehetséges ezek kizárása sok féle okból. Mind a harmadik fél érdeke és a mi érdekünk is, hogy a hirdetések megfelelőek legyenek ne legyenek zavaróak, de mindig láthatóak legyenek, mivel bevételi forrást jelent. A remarketing kampányok sokat segítenek ezen, mivel a felhasználók a legrelevánsabb hirdetéseket látják minden nap.
  • A zavaró hirdetések kiszűrésére blokkolására is rengeteg megoldás született már ennek a hátránynak a megoldására, de mint előbb is írtam, itt minden félnek valamennyire érdeke, hogy a hirdetések megjelenjenek. Emiatt a legtöbb tartalom szolgáltató már tiltja a hirdetés blokkolóval rendelkező látogatókat illetve felajánlanak előfizetési díjért cserébe hirdetésmentes megoldásokat.

Gyakori kérdések

Mi display hirdetés jelentése?
Hol helyezhetők el Display hirdetések?
Display hirdetések célja?
Mi az előnye és hátránya?

EGYÉB BLOGBEJEGYZÉSEINK Google Ads TÉMAKÖRBEN