background
Menü

Mire figyelj oda, ha a keresőkben elől akarsz lenni?

Amikor valaki azt mondja, elől akar lenni a keresőkben, akkor talán csak sejti, mennyi munka is van emögött a mondat mögött. Hiszen számtalan ismert és nem ismert faktornak kell megfelelnünk.

Az ismert faktorok közül néhány ismert, párról van aki már hallott, és van, amelyek csak a valóban ezzel foglalkozó szakemberek számára mondanak valamit. Igyekszünk egy kis áttekintést adni a jelenleg ismert legfontosabb tényezőkről.

Weboldal technikai felépítése

Amikor egy weboldalról beszélünk, sokaknak a design, az ügyfél-barát elrendezés jut az eszébe. Igen, ez mind fontos. Azonban, ha a technikai részek nincsenek rendben, akkor nagyon nehéz előre kerülni a keresőkben.
Mire is gondolunk?

Oldal betöltési sebessége

Ha egy oldal túl lassan tölt be, az nem csak a felhasználóknak zavaró, de bizony a Google sem értékeli. Ha a Javascriptek futási ideje 0,7 másodperc felett van és az oldal betöltési ideje 0,2-0,3 felett van, akkor azt már általában rossznak értékeljük.

Title, Meta leírások

A keresők robotjai ezek alapján (is) térképezik fel az oldalt, ha ezek nincsenek megadva az hiba. De épp annyira hiba az is, ha rosszul töltjük ki őket. (Például érdemes a meta leírásban a title-ben szereplő szavaknak is jelen lenni.) A title ne legyen hosszabb 70 karakternél, a meta leírás körülbelül 130 karakter legyen.

Képek neve, tag-ek

Ne hagyjunk képeket releváns cím nélkül! A keresők bár egyre intelligensebbek, azért még nem tudják eldönteni, hogy egy-egy képen pontosan mit látnak. Mondjuk meg nekik! Valamint ne felejtsük el a képek tag-jeit is kitölteni, néhány szóban, egy bővített mondatban leírást adni a képről, használva a megfelelő kulcsszavakat. Bővebben a kép SEO-ról...

Robot.txt

Sajnos előfordult már, hogy olyan oldallal találkoztunk, ahol nem volt engedélyezve a robotoknak az oldal feltérképezése, miközben a tulajdonos a keresőkből várta a látogatókat. Valószínűleg figyelmetlenségből hagyják rossz beállításon ezt a faktort.

Sitemap.xml

Az oldaltérkép szintén a robotoknak fontos, ha ezt nem találja, nem biztos, hogy minden oldalunkat fel tudja térképezni, be tudja indexelni. Ami kulcsszavak tekintetében is óriási veszteség. Ennek a beállítását Search Console-ban tudjuk elvégezni. Erről a webmester eszközről bővebben is olvashatsz...

Címsorok struktúrája

Azt talán már mindenki tudja, hogy a címsorok nem egyszerű kiemelések, ezeket keresik a robotok, az ezekben szereplő szavakat súlyozottan értékelik. Éppen ezért van néhány szabály, amit érdemes betartani a fejléc struktúra használata során.

  • csak egy Címsor 1 formátum legyen egy oldalon
  • ne ugráljunk, azaz Címsor1 után ne Címsor4-el folytassuk
  • ne legyenek túl hosszúak a címsorok

Weboldal kulcsszavai

Azt már mindenki tudja, hogy a kulcsszavak fontosak, sőt azzal is sokan tisztában vannak, hogy minél több kulcsszavunk van, annál nagyobb eséllyel kerülünk be a keresők találati listájának első oldalára. Azonban itt is rengeteg apróságra kell odafigyelnünk!

Kulcsszó-kutatás

A most készülő weboldalak esetében mindenképpen végezzünk kulcsszó kutatást, a már meglévő weboldalunk esetében pedig nézzük meg a meglévő kulcsszó listánkat. Miért? Mert a kulcsszó tervezők óriási segítséget nyújthatnak nekünk. Ajánlhatnak olyan szavakat, amire mi nem is gondoltunk, megmutathatják, melyek azok a "long trail keyword"-ök, melyekre érdemes tartalmat építenünk. Sőt, azt is láthatjuk, hogy egyes szavakra mennyi keresés van havonta, ami a tartalom készítésünk, szövegírásunk tekintetében nagyon hasznos.

Konkurencia elemzés

Ahhoz, hogy előre kerüljünk, tudnunk kell, ki van most az első helyeken, milyen kulcsszavakkal és mennyire nehéz őt legyőzni. Sokszor nem is az az igazi konkurensünk, akire mi gondolunk. Bizonyos elemző programok megmutatják, hogy a meglévő kulcsszó- portfóliónk alapján, kik is a konkurenseink, miben többek ők, stb. Enélkül csak vaktában lövöldözünk. A konkurencia elemzésről itt olvashatsz...

Kulcsszavak a tartalomban

Egy oldalt egy kulcsszóra építünk fel! Ez nem azt jelenti, hogy más kulcsszó nem szerepelhet az oldalon, csak azt, hogy a hangsúlyos csakis egy kulcsszavunk lehet. De az is óriási hiba, ha valaki az adott oldalát telerakja egy adott kulcsszóval! A halmozás mindig káros. Megfelelő helyeken kell elhelyezni, megfelelő számban. Használva a különböző kiemeléseket.

Link management

A linkek szerepe sokkal nagyobb annál, mint ahogy azt a legtöbben gondolják. Meg kell különböztessünk oldalon belüli linkeket (internal links) és külső linkeket (backlinks), melyek a mi oldalunkra hivatkoznak. A linkkel jelezzük a keresőknek, hogy az adott oldalon link-ként megjelenő szöveg releváns a linkelt oldalon található tartalomra.

Belső linkek

Fontos, hogy minden egyes oldalunkon hivatkozzunk más oldalainkra. Így jelezhetjük a keresőknek, hogy ez igenis értékes tartalom. Persze itt sem mindegy a link szövege!

Külső linkek

Ha egy másik oldalon hivatkoznak a te egyik oldaladra, az éppen olyan értékes, mintha valaki téged ajánlana. És persze minél értékesebb az ajánló oldal, azaz minél nagyobb a DA és PA értéke, annál értékesebb az ajánlása is. Éppen ezért, ha van 100 olyan ajánlásod, ami alacsony értékű oldalról jön, a konkurensednek pedig csak 20-30 olyan backlinkje, ami nagyobb és megfelelő struktúrájú DA és PA értékű oldalról érkezik, akkor ő sokkal előrébb kerülhet a keresőben.

A linképítésről bővebben egy külön blogbejegyzésünkben olvashatsz.

Social Media megjelenés

A SEO helyezésünk növelésében jelen cikkünk utolsó, de nem elhanyagolható faktora a social media. Mégpedig adott cikkeink, oldalaink megosztása ezeken a platformokon. Szintén jelentős szerepet játszik az oldalunk DA értékének meghatározásában.

További cikkeink a témához kapcsolódóan:

Google shopping hirdetés kezelése

    • Merchant center kezelése
2019-ben a Google nálunk is bevezette a Shopping hirdetéseket, amellyel egyből felforgatta a hirdetési piacot. Mára már bármikor bármit szeretnénk vásárolni, nem is kell meglátogatnunk egyetlen weboldalt sem, máris teljesen magabiztosak lehetünk az árakban illetve a elérhető termékekben. Ebben a cikkben összefoglaljuk, hogyan lehet kezelni ezeket a kampányokat a...

Tartalommarketing - Hogyan spórolhatsz meg milliókat

Minden vállalkozó a vállalkozása megismertetésére törekszik, azonban nem mindegy, hogy milyen áron is történik ez meg. Ebben a cikkben megpróbáljuk összehasonlítani a Google Ads kampányokat a Tartalom marketing eszközeivel, előnyeivel hátrányaival.

Long tail kulcsszavak

    • hosszú farok kulcsszavak
Aki egy kicsit is foglalkozik a SEO-val akkor már körülbelül a könyökén jön ki a kulcsszó mint szó. De amúgy meg alig van pár, amit meg van a konkurencia uralja. Mit lehet tenni annak érdekében, hogy nagy verseny esetén is még egy kezdő vállalkozás láthatóvá tudjon válni, már a...
Címkék : Learning