background
Menü

Duplikált szöveg

Amikor valaki elkezd optimalizálni egy weboldat, a hurrá hangulat hamar elmúlhat, amikor meglátjuk, hogy versenytársaink mennyi tartalommal és kulcsszóval rendelkeznek. Ugye igyekeznünk kell ezekre releváns tartalmat szolgáltatni, tehát kezdjünk neki szöveget írni vagy szöveg írót keresni vagy a legutolsó sorban SEO tanácsadókat felkutatni. 

Ha a szövegírás mellett döntöttünk, akkor jöhet a nagy gondolat, hogy miért ne másolhatnám le a konkurensem tartalmait milyen egyszerű is így. Viszont ezt a Google hamar észreveszi és büntet érte.

Duplikálás

Duplikált szöveg lesz egy megírt szöveg, ha a tartalma részben vagy egészben megegyezik. Nem elég csak a címét átírnunk. A Google tartalom keresői elég jól észreveszik ezeket és lepontozhatja a tartalom értékét, tehát a remélt hasznunk elmarad, sosem fogunk az első 10 helyezett közé kerülni.

Mikor lehet duplikálásról beszélni?

  • Ha megveszünk pár domain nevet és minden név ugyan arra az eredeti weboldalra mutat, ezt önhibánkon kívül tesszük, de esetenként a webmester ha nem is tud róla hibázik.
  • Magunk duplikálunk tartalmat a weboldalunkon
  • Más másolja le az értékes tartalmat

Hogyan védekezhetünk a duplikálást ellen?

  • Az új domain neveket ha nem használjuk, irányítsuk át az eredeti weboldalra, nehogy a Google újra indexelje
  • Ha webáruházunk van akkor vegyük a fáradtságot és tényleg írjunk több tartalmat, még akkor is ha két termék lényegében azonos vagy használjunk extra paramétereket variánsokat canonical tag-eket amellyel jelezzük, hogy egy tartalom egy másik "termék" másolata.
  • Weboldalunknál, ha már megírtunk egy cikket kérjük meg egyből a Google-t a Search console segítségével azonnal indexeljük is be. Így ha másnak másolni van kedve az eredeti kópia már ott lesz a Google indexében és ez ránk nagy kihatással nem lesz.

Mindenképp javasoljuk, hogy mielőtt belevágunk a weboldalunk optimalizálásába, kérdezzük meg profik véleményét illetve érezzük a munka nagyságát és a felelősséget, nehogy később csalódás érjen minket és a duplikált szöveg, miatt ne kerülhessen előkelő pozícióba.

Egyedi marketing szövegírás

Amennyiben érdeklődik szövegírási szolgáltatásaink iránt, kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot készséggel állunk az ön rendelkezésére.

Google shopping hirdetés kezelése

    • Merchant center kezelése
2019-ben a Google nálunk is bevezette a Shopping hirdetéseket, amellyel egyből felforgatta a hirdetési piacot. Mára már bármikor bármit szeretnénk vásárolni, nem is kell meglátogatnunk egyetlen weboldalt sem, máris teljesen magabiztosak lehetünk az árakban illetve a elérhető termékekben. Ebben a cikkben összefoglaljuk, hogyan lehet kezelni ezeket a kampányokat a...

Long tail kulcsszavak

    • hosszú farok kulcsszavak
Aki egy kicsit is foglalkozik a SEO-val akkor már körülbelül a könyökén jön ki a kulcsszó mint szó. De amúgy meg alig van pár, amit meg van a konkurencia uralja. Mit lehet tenni annak érdekében, hogy nagy verseny esetén is még egy kezdő vállalkozás láthatóvá tudjon válni, már a...

PPC jelentése

Már több, mint 10 éves a Google Ads de sokan lehet még mindig kétkedve néznek rá. Pedig igen értékes, főleg azoknak akik most kezdik a vállalkozásukat és szeretnék megmutatni magukat. A hirdetések ugyan fizetősek, de bárki azonnal a SERP első oldalára kerülhet és potenciális vásárlókat szerezhet.