Menü

Mi az a banner?

A banner (vagy „reklámcsík”) egy weboldalon elhelyezett hirdetés. A banner hirdetés általában egy kép vagy valamilyen speciális grafikai megoldás amelyen szövegek is helyet kapnak.

bannerek hirdetés lehet:

  • statikus képek
  • animálit kép
  • szöveg stílusú Ad banner

A bannerek célja egyszerű  felhívni a figyelmet egy speciális termékre, eseményre, bármire:

  • cég, vagy márka
  • weboldal
  • egy termék
  • szolgáltatás
  • esemény

Lehetőleg arra ösztönözni a látogatót, hogy rákattintson a bannerra. – A látogató ilyenkor átirányításra kerül a hirdető weboldalára ahol többet megtudhat az adott témáról, ami érdekelheti. A bannerek az évek során sokat okosodtak, csak azzal, hogy meglátogatunk egy oldalt, vagy kosárba tettónk egy terméket majd esetleg nem vásároltunk meg. A jelenlegi megoldásokkal a felhasználó további érdeklődését segíthetjük elő Remarketing hirdetéssekkel -  bannerekkel, így amikor másik weboldalon nézeget, ami termékünk vagy ahhoz nagyon hasonló termékek jelenhetnek meg számára.

Kattintás után fontos, hogy a felhasználó olyan oldalra kerüljön ami miatt a banner hirdetésre kattintott. A hirdetés céloldala ilyenkor lehet:

  • maga a termék
  • a szolgáltatás oldala
  • egy figyelemfelhívó landing oldal, amely segíti a konverziót vagy feliratkozást

Banner hirdetés előnyei és hátrányai

A banner készítés régen, csak egy kihelyezett figyelemfelkeltő kép volt, amelyre az felhasználók kattinthattak ha kedvük tartotta. Azonban régen ezek a banner megjelenések tényleges letöltéshez voltak kötve. Így egy olvasottabb weboldal esetében rengeteg megtekintés volt lehetséges (még akkor is ha esetleg a felhasználó ténylegesen nem is látta az képet), a számláló ketyegett a banner tulajdonosának. Így lehetett az, hogy egy banner kihelyezés rendkívül drága lett, de igazából forgalmat nem generált. 

Erre a problémára jött megoldásként a nagy Ad vállalatok hozzáállása, amikor is csak akkor fizet valaki, ha ténylegesen kattintanak a hirdetésre. Ezzel alapvetően megváltoztatták a piacot, a régi megoldások egy pillanat alatt eltűntek. A Google és a többiek pedig letarolták a piacot

Később pedig, amikor elindultak a remarketing kampányaikkal, ezeket a hirdetéseket pontosan tudták pozícionálni, ezzel emelve a lehetséges konverzió mértékét.

Banner hirdetés lehetséges céljai

Termék, szolgáltatás értékesítése

A bannerhirdetések célja néha az, hogy vásárlásra sarkallják a felhasználókat. Ilyen esetben a megfelelő elhelyezés nagyon fontos, hogy a hirdetés tényleg relevánsnak hasson. Tehát az érdeklődő közönséget érjen el, ezzel növelve a lehetséges konverziót. Érdemes folyamatosan követni egyes hirdetéseink teljesítményét, így azokat folyamatosan optimalizálva annak hatásfoka is folyamatosan emelkedni fog.

Az ügyfelek figyelmének felkeltése

Az ügyfél figyelem felkeltésénél leginkább a célközönség meggyőzése a cél. Érdemes  tehát erre koncentrálni, hogy eredményesek lehessünk. Lehet nem a legszebb grafika lesz a nyerő, de lehet egy frappáns szlogen elviszi a hátán a kampányt. Figyeljük folyamatosan,  milyen reakciók jönnek az egyes változatokra és érdemes a rosszul teljesítő elemeket levenni vagy módosítani. 

Leárazások és akciók

A bannereket talán erre használják a legtöbbször. Élénk kiemlő színek, jellemzik, ezzel felkeltve a figyelmet. 

Online marketing tervek készítése és kivitelezése egyedi igények szerint
Kérjen ingyenesen árajánlatot személyre szabva!


Árajánlatot szeretnék kérni...

Banner készítés

A bannerek készítését akár Paint-ben is elvégezhetjük, de ha egy jó marketing eszközt ajánlhatok, az a Canva képszerkesztő lenne. Ebben az eszközben elég gyorsan lehet majdnem professzionális megoldásokat készíteni, minimális Design tudással. A beépített sémák segítségével.

Amikor próbáltam tényleg néhány perc alatt tetszetős és szép bannert tudtam készíteni nagyon gyorsan lehet más formára alakítani.

Több ügyfelünk elkezdte alkalmazni a saját oldalán is, amivel belső promóciós anyagokat készítenek pillanatok alatt. Ezzel is rengeteg időt megspórolva.

Előnyei:

  • egyszerű
  • gyors
  • alapvetően ingyenes, de van fizetős része is, rengeteg új sablonnal
  • naprakész

Képeket bármilyen formátumban el lehet menteni., így ezzel sem kell foglalkozni.

Facebook banner képméretek

Facebook profil és Facebook oldal képméretek

Facebookon a személyes profilon és üzleti oldalon más más képméretek kellenek, ezek összefoglalása itt található:

Profilkép méretminimum 180×180 px
Borítókép méret820×312 px, 1640×624 px
Borítókép méret mobilon555×312 px, 1110×624 px
Borítókép méret (profil)

851×315 px,
1702×630 px

Borítókép méret mobilon (profil)555×312 px,
1110×624 px
Borítókép videó

820×312 px,
1640×624 px
555×312 px  látható Facebook app-ban.

Borítókép videó mobilon1110×624 px
Eseménykép, eseménykép videó 1000×524 px
Eseménykép, eseménykép videó mobilon966×524 px
Csoport képmérete1005×406 px,
820×332 px
Csoport képmérete mobilon777×406 px
Üzenőfalon 1080×1350 px

Facebook hirdetés képméret

1200×628 pxKéparány: 1.91:1
1080×1080 pxKéparány: 1.91:1

Egyéb Facebook hirdetés képméretek

Részletes leírást az összes lehetséges képméretről érdemes átolvasni a facebook hivatalos leírását is.


Instagram banner képméretek

Instagram profil képméretek

Profilkép méret1080×1080 px, minimum 110×110 px.
Használható kép formátumokJPG, PNG, GIF

Instagram hirdetés képméret

Ajánlott képméret1080×1080 px
Négyzetes képnél600×600 px
Fekvő képnél600×315 px
Álló képnél600×750 px
Használható kép formátumokJPG, PNG
Fájlméret30 Mb

YouTube banner méretek

Borítókép / header méret2560×1440 px
Fájlméret4 Mb
Template PSD formátumbanPhotoshop

YouTube Videó thumbnail kép méretek

Képméret1280×720 px
FájlformátumJPG, GIF, BMP, PNG
fájlméret2 Mb


Twitter banner méretek

Fejléckép méret1500×500 px.
Profilkép méret400×400 px
Használható kép formátumokJPG, PNG, GIF

LinkedIn banner méretek

Fejléckép méret1584×396 px
Háttérkép méret1536×768 px
Profilkép méret400×400 px

Google Ads banner méretek

Állóképes Google Ads hirdetés képméret

Fájlméret150 KB
Használható kép formátumokPNG, JPG
Támogatott méretek300×600
160×600
120×600
336×280
300×250
728×90
468×60
320×50
240×400
250×250
200×200
970×90
320×100
970×250
300×1050
1200×628

EGYÉB BLOGBEJEGYZÉSEINK Keresőoptimalizálás TÉMAKÖRBEN