Menü

Keresőoptimalizálás 2020

Eltelt egy újabb év és Január 13-án megérkezett az első komolyabb Google Kereső frissítés is. Ezzel a frissítéssel több weblap keresési eredményeiben történhetett erős pozitív vagy negatív hatás is. Jelenleg három dolog az amelyet érdemes kiemelni a sok változás közül:

  • Értékes és releváns tartalmat közlő weblapok még további előnyben részesülnek
  • Mobile first, mostantól a Google a Mobile robot értékelése alapján rangsorolja a tartalmakat
  • Google Features-ben szereplő weblapok már nem jelennek meg a kereső első oldalán

Értékes és releváns tartalom nagyobb eredményt hoz

A Google már évek óta erősíti azt a tényt, hogy a felhasználóknak a legjobb felhasználó barátabb környezetet nyújtó weblapokat előrébb fogja sorolni. Ennek számos bizonyítékát láttuk már. Gyorsabb lapbetöltés is ilyen. A tartalmi érdeklődés azonban mostantól még tovább erősödött, így mostantól azok a weblapok amelyek tartalmat másolnak, helyesírásra nem figyelnek oda vagy nem struktúrája nem helyes, ezzel rontva a felhasználói élményt nagy valószínűséggel hátrébb sorolódnak. 

Tartalom eddig is nagy szerepet kapott heading-ek és a struktúra által, de a értékes linkekkel nagy előrelépést lehetett elérni. Ma azonban úgy látszik, hogy a trend kezd kiegyenlítődni, tehát az értékes tartalmat kell adnunk az ügyfeleknek minél gyorsabban. Ez a módosítás azonnal hatású és minden Országot érint.

Mit tegyünk ha úgy látjuk ránk hatott a módosítás?

  • Nézzük meg, mely kulcsszavakra estünk a legtöbbet és mely lapok jelentek meg a Google SERP-ben erre. Ha azt a lapot javítjuk nagy valószínűséggel a keresőbeli eredményünk helyreáll napokon belül.

Mobile first

A Google bejelentette, hogy a keresési eredményeket ettől az évtől a Google Mobile eredményei alapján rangsorolja.  Miért is jó ez? Mostantól azok a weblapok amelyek Mobile nézetre is optimalizáltak előrébb sorolódnak vagy ha eddig Google Page Speed score nagyon alacsony a mobilon, akkor előfordulhat, hogy bizonyos weblapjainkat a Google hátrébb fogja sorolni. 

Mit tegyünk ha úgy látjuk ránk hatott a módosítás?

  • Vegyük fel a kapcsolatot a Webmesterünkkel és kérjük meg a responsive nézet javítására
  • Továbbá a Google Page Speed Mobil ajánlásainak fejlesztését ne halogassuk

Google Features

A Google bejelentette, hogy Január  végétől folyamatosan bevezetik azt, hogy ha egy weblap megjelent az új Google Features SERP  felületen akkor a weblap találati lista első oldalán már nem fog még egyszer szerepelni. Ez a módosítás folyamatosan frissül, jelenleg tesztelés alatt áll több országban.

Kapcsolatfelvétel

Amennyiben érdeklik a cégünk által ajánlott lehetőségek és szaktudásunk, szívesen állunk az önök rendelkezésére, vegye fel velünk a kapcsolatot.

Kapcsolódó Blog bejegyzések

Landing page jelentése

Az az oldal a weboldaladon, egy olyan oldal amire a látogató egy hirdetésre való kattintás után, vagy a keresőoptimalizálás segítségével kerül. Ez az oldal egy egyszerű weboldal amely akár bármelyik oldala lehet a weboldalnak, köztük a kezdőoldal is. Valahányszor beállítasz egy landing oldalt hirdetéseidre, mindig meg kell győződni róla,...

BTL marketing kommunikáció jelentése

BTL során a potenciális ügyfeleket nem a megszokott módokon próbáljuk elérni, ami nem feltétlen direkt vagy azonnal követhető. Eszközei lehetnek a promóciók, vásárok, kiállítások vagy szponzorációs megjelenések. Ezen megjelenési formák leginkább a személyes kommunikációra építve próbál megjelenni. A legszembetűnőbb változás a BTL-ben, hogy a közvetítő eszközt legtöbbször maga a...

Viszonteladó jelentése, mi a szerepük a kereskedelemben?

Viszonteladó jelentése nem más, Mindenki aki nem a saját maga által megtermelt árut vagy terméket esetleg szolgáltatást adja el, úgy hogy előbb megvásárolja az eredeti terméket vagy szolgáltatást majd azt újra értékesíti már magasabb áron, bárkinek viszonteladóként viselkedik.