Menü

Keresőoptimalizálás 2020

Eltelt egy újabb év és Január 13-án megérkezett az első komolyabb Google Kereső frissítés is. Ezzel a frissítéssel több weblap keresési eredményeiben történhetett erős pozitív vagy negatív hatás is. Jelenleg három dolog az amelyet érdemes kiemelni a sok változás közül:

  • Értékes és releváns tartalmat közlő weblapok még további előnyben részesülnek
  • Mobile first, mostantól a Google a Mobile robot értékelése alapján rangsorolja a tartalmakat
  • Google Features-ben szereplő weblapok már nem jelennek meg a kereső első oldalán

Értékes és releváns tartalom nagyobb eredményt hoz

A Google már évek óta erősíti azt a tényt, hogy a felhasználóknak a legjobb felhasználó barátabb környezetet nyújtó weblapokat előrébb fogja sorolni. Ennek számos bizonyítékát láttuk már. Gyorsabb lapbetöltés is ilyen. A tartalmi érdeklődés azonban mostantól még tovább erősödött, így mostantól azok a weblapok amelyek tartalmat másolnak, helyesírásra nem figyelnek oda vagy nem struktúrája nem helyes, ezzel rontva a felhasználói élményt nagy valószínűséggel hátrébb sorolódnak. 

Tartalom eddig is nagy szerepet kapott heading-ek és a struktúra által, de a értékes linkekkel nagy előrelépést lehetett elérni. Ma azonban úgy látszik, hogy a trend kezd kiegyenlítődni, tehát az értékes tartalmat kell adnunk az ügyfeleknek minél gyorsabban. Ez a módosítás azonnal hatású és minden Országot érint.

Mit tegyünk ha úgy látjuk ránk hatott a módosítás?

  • Nézzük meg, mely kulcsszavakra estünk a legtöbbet és mely lapok jelentek meg a Google SERP-ben erre. Ha azt a lapot javítjuk nagy valószínűséggel a keresőbeli eredményünk helyreáll napokon belül.

Mobile first

A Google bejelentette, hogy a keresési eredményeket ettől az évtől a Google Mobile eredményei alapján rangsorolja.  Miért is jó ez? Mostantól azok a weblapok amelyek Mobile nézetre is optimalizáltak előrébb sorolódnak vagy ha eddig Google Page Speed score nagyon alacsony a mobilon, akkor előfordulhat, hogy bizonyos weblapjainkat a Google hátrébb fogja sorolni. 

Mit tegyünk ha úgy látjuk ránk hatott a módosítás?

  • Vegyük fel a kapcsolatot a Webmesterünkkel és kérjük meg a responsive nézet javítására
  • Továbbá a Google Page Speed Mobil ajánlásainak fejlesztését ne halogassuk

Google Features

A Google bejelentette, hogy Január  végétől folyamatosan bevezetik azt, hogy ha egy weblap megjelent az új Google Features SERP  felületen akkor a weblap találati lista első oldalán már nem fog még egyszer szerepelni. Ez a módosítás folyamatosan frissül, jelenleg tesztelés alatt áll több országban.

Kapcsolatfelvétel

Amennyiben érdeklik a cégünk által ajánlott lehetőségek és szaktudásunk, szívesen állunk az önök rendelkezésére, vegye fel velünk a kapcsolatot.

Kapcsolódó Blog bejegyzések

Viszonteladó jelentése, mi a szerepük a kereskedelemben?

Viszonteladó jelentése nem más, Mindenki aki nem a saját maga által megtermelt árut vagy terméket esetleg szolgáltatást adja el, úgy hogy előbb megvásárolja az eredeti terméket vagy szolgáltatást majd azt újra értékesíti már magasabb áron, bárkinek viszonteladóként viselkedik.

Mit takar Monopol és Konkurencia jelentése

A konkurencia jelentése a versenytársak összességét ami akár egy konkrét versenytársat is jelenthet. Ezzel szemben a monopol helyzet egy olyan állapot, amikor egyedül vagyunk egy piaci szegmensben illetve mi vagyunk az egyedüliek akik ki tudunk használni egy piaci rést.

Pop up jelentése a weboldal szerkesztésben

Pop up-ok segítségével a weboldalak az instant akciókat vagy egyedi szolgáltatásokat azonnal az ügyfelek tudtára adni már a látogatás első pillanatában. Ennek az eszköznek a segítségével, elérhetjük azt is, hogy potenciális látogatóinknak felajánljunk valamit, így nem engedjük el üres kézzel, terelve őket más vevőszerző oldalakra ezzel csökkentve a visszafordulás...