Menü

Google shopping hirdetés

2019-ben a Google nálunk is bevezette a Shopping hirdetéseket, amellyel egyből felforgatta a hirdetési piacot. Mára már bármikor bármit szeretnénk vásárolni, nem is kell meglátogatnunk egyetlen weboldalt sem, máris teljesen magabiztosak lehetünk az árakban illetve a elérhető termékekben.

Ha most ön azt gondolná, hogy Shopping hirdetést hoz létre, nem biztos, hogy egyből meg tudná tenni, mert egy speciális táblázatot kell generálni, amely részletesen leírja az adott termék összes fontos adatát. Kezdve a nevével és az árával, elérhetőségén át a termék képekig.

Google Merchant Center kezelése

Shopping hirdetések kezeléséhez a Google létrehozta a Merchant Centert, ami egy egyszerű kezelő program, hol beállíthatjuk vagy feltölthetjük termékeinket majd azok ellenőrzése után Google Ads-al összekötve kampányt indíthatunk magunk vagy Google Ads kampány szakértőnk segítségével.

Amint sikerült belépnünk a Google fiókunkkal, egy egyszerű kezelőfelületet találunk néhány menüponttal. Számunkra a termékek menü a legfontosabb, ahol megadhatjuk a termékeink adatait. Amennyiben nem magunknak akarjuk a kampányainkat kezelni, hanem több másik cégét akarjuk felügyelni kicsit bonyolultabb a helyzet, mert régebben ez nem ment automatikusan. Nekünk a Google Support segítségét kellett ehhez kérni, akik egy több napos jóváhagyási procedúra után engedélyezték, hogy több Merchant Center kampányt kezeljünk egy felületen, majd azokat különböző Google Ads kampányhoz kapcsoljuk hozzá.

Amikor új céget szeretnénk elindítani, a céget ellenőriztetnünk kell, mindaddig amíg valamilyen problémát talál a rendszer az ellenőrzés során a feltöltött termékeink nem fognak megjelenni a Google SERP felületein. Így mielőtt bármit tennénk adjuk meg minden adatot pontosan, kössük össze a rendszereket megfelelően, adjunk jogokat a megfelelő fiókokhoz.

  • Merchant Center Fiók beállítás

Nem kell ettől megijedni, mindenben segít a termék, de ha valahol mégis elakadnánk, mert nem tudunk megoldani valamit, nyugodtan hívják fel a magyar nyelvű Google Support-ot, és készségesen segítenek.

Termék adatletöltés beállítása

Amint elkészültünk a beállításokkal meg kell adnunk a termékeket a rendszernek. Erre nagyon sok lehetőséget ad, egyszeri kézi feltöltéstől kezdve a napi letöltésen át. A kézi feltöltést azoknak ajánlom, akiknek fix a termék csomagjuk van, nem változik gyakran. Azonban nagyobb webáruházaknál ez nem megoldható, mert 15.000 termék kezelése esetén folyamatosan előfordulhat az, hogy 1-2 termék épp elfogy vagy már nem rendelhető, de ezt igen nehézkes így karban tartani ha mindent többször kell végrehajtani. 

A Merchant Center lehetőséget ad az automatizált adatletöltésre, ehhez nem kell mást tenni, mint ütemezett feladatként elkészíteni az aktuális termék listát és a Merchant Center letölti azt és feldolgozza.

A mi webáruházaink ezt automatikusan generálják napi szinten, így semmilyen beállításra nincs szükség, azonban ebben az esetben nem lehetséges a szűrés, ilyenkor a teljes termék portfolió letöltésre kerül, kivéve persze azokat amelyekre explicit megmondjuk, hogy nem szerepelhetnek a listában. A Google nagyon odafigyel a termékek minőségére és arra is, hogy semmilyen szabályzatot ne sértsünk meg, Így például fegyvert vagy minden egyéb kényes terméket tilos feltölteni az adatbázisba, azonban vannak lehetnek itt is kivételek, de érdemes ezeket kihagyni a listából, így az esetlegesen ebből fakadó hibákat így is tudjuk orvosolni. 

Tipikus példa volt itt a horgászatnál bevált "etető csúzli", alapvetően a terméket nem arra találták ki, hogy másoknak kárt okozzon, de mivel csúzli és akár rossz célokra is használható lehet így ez szabálysértésnek minősül. Ezeket így ki lehet venni a napi generálásból egyedileg vagy csoportosan.

  • Termék export kizárás

Ha egyedi listát szeretnék letölteni nem kell mást tenni, mint legyűjteni a termékeket és egyszerűen megnyomni a Google / Facebook CSV gombot. A letöltött file-t azonnal feltölthetjük a Merchant Centerbe, amely megkezdi a file és termékek vizsgálatát.

  • Egyedi termék export

Azonban ha nincs lehetőség exportálásra, ahogy említettem is kézzel lehetőség van a termékek kezelésére, de ez csak kis mennyiségben hatékony.

  • Merchant center termék feltöltés

Google Shopping kampány indítása Google Ads-al

Amikor a Merchant Center leellenőrizte a termékeket, (ez több napig is eltarthat), a hozzákapcsolt Google Ads fiókban kiválaszthatjuk a Shopping hirdetések lehetőséget. Itt már a csak rajtunk múlik, hogy termékeink milyen piaci szegmensnek és mekkora napi limittel futva jelenjenek meg. Igazából nagyon egyszerű egy Google Shopping kampány kezelése, ha már megvannak a termékek gyakorlatilag magától fut.

  • Google hirdetés shopping kampány

A munka végeredménye pedig az lesz, hogy a felhasználók kereséskor azonnal termékeket láthatnak mielőtt még bármire is kattintottak volna!


Kapcsolatfelvétel

Amennyiben érdeklik a cégünk által ajánlott lehetőségek és szaktudásunk, szívesen állunk az önök rendelkezésére, vegye fel velünk a kapcsolatot.

Kapcsolódó Keresőoptimalizálás Blog bejegyzések