Minden vállalkozó a vállalkozása megismertetésére törekszik, azonban nem mindegy, hogy milyen áron is történik ez meg. Ebben a cikkben megpróbáljuk összehasonlítani a Google Ads kampányokat a Tartalom marketing eszközeivel, előnyeivel hátrányaival.
A Tartalommarketing nem más, mint olyan tartalmak készítése amit potenciális célközönségünk számára hozunk létre, ezzel értéket számukra, megválaszolva kérdéseiket, legfőképpen vevőszerzési célból. Abból, hogy az időszakosan hozzánk látogató ügyfelekből előbb-utóbb vásárlókká váljanak.
A Tartalommarketing során olyan tartalmakat állítunk elő amelyek értéket állítanak elő. Megfelelően formázott tartalom, amely könnyen követhető és olvasható. Nem ösztönöz vásárlásra, de azzal, hogy eleve a tartalom mint átadott tudás, azt a benyomást kelti az olvasóban, hogy a szerző cég igen érdekelt a témában és ezt saját bizalmukkal hálálják meg illetve később ezekből az ügyfelekből lehet később vásárló.
Ezt a fajta technikát nagyon sok nagy multinacionális vállalat is használja, pusztán csak azért, mert működik. Illetve egy másik igen fontos szempont, hogy a Google is azokat a weboldalakat részesíti előnyben, ahol értékes tartalmakat talál időről-időre. Ez a technika igen érdekes, mert nagyon sok ember ma már az interneten érdeklődik először egy termék vagy szolgáltatás iránt, nem kell azonnal döntenie, nem is fog, lehet visszalátogat 10-szer akár 20-szor is, mire megvásárol egy terméket, vagy portfoliót, azonban előtte a potenciális ügyfelünk már részletesen átolvasta a weboldal anyagait és megfelelő biztonsággal tud vagy tudott dönteni a vásárlás mellett.
Ha bemegyek egy boltba megkérdezek egy eladót valamiről, az eladó nagyon kompetens a témában de mi a válasz után még mindig lehet nem vagyon semmivel sem előrébb, de nagyon sokszor ott helyben kell eldöntenünk, hogy mit vásároljunk meg félve attól a ténytől, hogy például nem is fogjuk tudni felhasználni a terméket. Ezzel szemben ez a marketing fajta az átadott tudással, már biztonságot tud adni az ügyfelek számára, tudva azt, hogy megfelelően döntött!
A technika célja, hogy bemutassa a szerző kompetenciálját a témában ezzel bevonzva és megtartani vevőinket. Az offline marketing eszközrendszere alapvetően eltérhet az online marketing tartalomtól. Az Az offline nehezen követhető vagy kezelhető javítható, azonban az online világban ebben lesz segítségünkre a keresőoptimaliálás is, amely célja nagyon hasonló, viszont nagyon jól fejleszthető és követhető sikeressége. Különféle témákban bemutatni magunkat és értéket adni potenciális ügyfeleinknek úgy, hogy azok még a honlap szövegírás feltételeinek is megfelel.
A weboldalalakat és az azokon található tartalmak illetve más oldalakra kihelyezett PR tartalmak, mind megtestesítik ezt a tényt. Mindkettő célja, hogy érdeklődést keltsen fel, illetve a második a Linképítés vagy link marketing kiváló eszköze.
Alapjában véve elmondható, ha egy weboldal megfelelő és releváns tartalommal van ellátva egy adott kulcsszóra, akkor a kulcsszóért kifizetett kattintási költéség alacsonyabb lesz, mint egy nem megfelelő vagy irreleváns tartalom esetén. Tehát, aki online hirdet mindenképp ügyeljen arra is, hogy amely termékét / oldalát hivatkozza, azon megfelelő és értékes tartalom legyen ezzel havi szinten igen sok pénzt lehet megtakarítani.
A SEO lényege a szöveg, a tartalom. Egy weboldal és értékes tartalom nélkül nem létezik ebből következik, hogy a keresőoptimalizálás nem működhet-e nélkül. Igaz az értékes és hasznos tartalom maga a keresőoptimalizálás esetén bármilyen lehet.
A tartalommarketing a gyakorlatban sajnos nem látszik az értéke azonnal, de nagyon könnyen kiszámolható. Ha megnézzük mennyi látogató érkezett a Organikusan egy évben, azt felszorozzuk a Google Ads által fizetett kattintási költséggel.
Ha naponta csak 100 Organikus látogatónk van, akkor az 13 Ft-os átlagos PPC költséggel számolva napi 1300 Ft-t be kerül. Ez évi 474.500 Ft.
Ha kiszámoljuk és ezzel összehasonlítjuk keresőoptimalizált tartalmak összes egyszeri költségét, hamar megláthatjuk, hogyha optimalizálási költség esetenként nagyon hamar megtérülhet összehasonlítva az Ads-al, ahol ez a költség folyamatos. Ha pedig a napi átkattintásunk nem is 100 hanem akár 500-ra nőne akkor az ügyfélszerzési költségünk még alacsonyabb lesz, de az Google Ads-nak már akár 2 millió forintot is fizethetünk évente. Ezt pedig kitermelni nehezen lehet.
Hogyan tud ön is megfelelően optimalizált Tartalmakat írni, olvassa el SEO szövegírás cikkünket, ahol részletesen megtudhatja.
Amennyiben érdeklik a cégünk által ajánlott lehetőségek és szaktudásunk, szívesen állunk az önök rendelkezésére, vegye fel velünk a kapcsolatot.