Menü

Mi az a befektetésarányos megtérülés?

A befektetésarányos megtérülés (angolul „return on investment”, rövidítése ROI) egy arányszám, amely összehasonlíthatóvá teszi egyes befektetéseinket. A ROI segítségével meg tudjuk mérni, az elköltött befektetéseink mekkora arányban térültek meg, ha nem is időarányosan, de a költség megtérülés arányában.

A return of investment (ROI) kiszámításhoz az eddigi bevételeinket el kell osztani az összesített kiadásaink összegével:

ROI = (megszerzett bevétel – kiadásaink összege ) / kiadásaink összege

Ez az eredmény megmutatja, hogy mennyire hatékonyan költöttük el befektetéseinket és abból mekkora arányban sikerült bevételekre szert tennünk.

A ROI-t leginkább egy egyszerű felhasználó vagy marketinges a Google Ads kampány kezelőből ismerheti, amikor is létrehoz egy Kampányt, majd szeretné mérni a megtérülését. A Google meg is jeleníti ezt a számot, ha a weboldal közli vele egy tranzakcióról annak a forrását. A legújabb Google Analytics és Google Tags segítségével ezek az webanalitikák mérhetők, ha a weboldal összegyűjti, majd elküldi a tranzakció vagy cél elérésekor.

Ha például egy kampányunk 100,0000 Ft ráfordítással 150.000 ft-ot termel egy hónap alatt akkor ennek a kampánynak a megtérülése 50% lesz.

 

(150,000 – 100,000) / 100,000 = 50% 

Azonban ha egy másik kampányunk 200,000 Ft megtérülést csinál 80,000 ráfordítással  ugyanannyi idő alatt, akkor az 150%os megtérülést jelent egységnyi időintervallum alatt.

(200,000 – 80,000) / 80,000 = 150%

A ROI-nál érdemes figyelembe venni az időintervallum mértékét és úgy vizsgálni azokat. Azonban mindenképpen elmondható, ha a ROI értéke nagyobb, mint nulla akkor a befektetésünk megtérült bár ha éppen nulla körüli akkor éppen megtérült az. 

Visszatérve a Google Ads kampányokhoz, amennyiben egy kampány vagy Hirdetési csoport megtérülése nem éri el a nullát, akkor az vélhetően veszteséget termel, így azokat érdemes áttekinteni, miért van így, mit tudunk tenni ennek megfordítására vagy a veszteség csökkentésére.

A ROI mérése mellett mindenképp érdemes még a Konverziós arányainkat is folyamatosan figyelemmel kísérni, hogy bevételeinket maximalizálni tudjuk.

EGYÉB BLOGBEJEGYZÉSEINK Weboldal készítés TÉMAKÖRBEN

Címkék : Online marketing