Menü

Igazán jó, kifizetődő állást találni szinte lehetetlen - gondolhatod magadban. Pedig a valóságban ez nem így van: a jó állás megszerzéséhez ugyanis két dolog kell: racionálisan dönts, amikor elutasítasz vagy elfogadsz egy ajánlatot, és hogy felmérd a képességeidet, amely alapján önéletrajzot írsz.

A marketing szakma legnagyobb kihívása, hogy rendkívül szerteágazó. Akár PPC, akár social media, akár stratéga vagy projektmenedzser pozícióról van szó, mind-mind a marketing alá tartozik. Cikkünkben egy rövid, átfogó betekintést nyújtunk átlagos, szinte bármilyen pozícióra használható tippjeinkkel. 

  • Hogyan találj magadnak marketing állást

A marketing karrierlehetőségek

A marketing igen jövedelmező karrier lehet, amennyiben valaki végigjárja a karrierlétrát. A legfontosabb, hogy tudjuk, pontosan milyen állást is keresel. Rengeteg betöltetlen, nyitott állás vár az álláskereső oldalakon, de ahhoz, hogy kiválaszthasd a legjobbat, először a saját képességeidet kell tudnod felmérni.

Érdemes a LinkedIn-en és szétnézni, mert a marketing és sales állások jelentős részét csak ott hirdetik. Itt előnyben vagy, ha beszélsz angolul, ugyanis elég ritka a magyar anyanyelvű álláshirdetés. Ezzel ellentétben az állásportálokon már gyakori, úgyhogy ha nem beszélsz angolul, akkor inkább ne a LinkedIn-en keresgélj. 

Általában a marketing gyakornokság alatt már lehet és érdemes is specializálódni valamilyen irányba. Lehetsz projektmenedzser vagy social medias, vagy esetleg az offline média irányába orientálódsz. A gyakornokság már jelentősen meghatározza azt, hogy hova tovább. Ezután, az első munkahelyed pedig szintén nagy hatással van a későbbi karriered alakulására.  

Viszont szerencsére a marketing egy olyan terület, ahol szabad átjárás van a különböző irányok között. Projektmenedzserből bátran lehetsz social media manager, vagy online marketing koordinátor, később pedig marketing menedzser is.

Online marketing tervek készítése és kivitelezése egyedi igények szerint
Kérjen ingyenesen árajánlatot személyre szabva!


Árajánlatot szeretnék kérni...

A siker titka a tökéletes önéletrajz

Ahhoz, hogy felvegyenek álmaid munkahelyére viszont egy elengedhetetlen kellékre mindenképp szükséged lesz: egy önéletrajzra. Az önéletrajz egy olyan dolog, amit az emberek nem szeretnek elkészíteni, frissíteni meg pláne nem. Pedig, ha gyorsan szeretnél munkát találni, akkor a legjobb taktika, ha minden megpályázott pozícióra kissé átalakítod az önéletrajzot. Ennek oka ugyanis a kulcsszavakban keresendő.

A kulcsszavakat az ATS, jelentkezés szűrő rendszer keresi minden egyes beérkezett önéletrajzban. A terv egyszerű: minél többet pakolsz bele, annál nagyobb eséllyel vesznek fel! Ezek a kulcsszavak általában készségek, képességek, eredmények és feladatkörök.

Nézzünk is néhány példát. Az elsőben a jelölt PPC pozícióra jelentkezik, és a szakmai összefoglalóját írta meg:

Precíz, rugalmas és gyorsan tanuló, 3 év szakmai tapasztalattal rendelkező PPC Manager vagyok. Főbb feladataim közé tartoznak a PPC kampányok (Facebook, Google Ads) beállítása, pontos és precíz felügyelete, valamint ügyfelek részére történő stratégia készítés. Kiemelkedő teljesítmény elérése a BellaVirág ügyfélnél, ahol 3 hónap alatt 810 százalékos ROAS-t értem el.

A kulcsszavak ebben az esetben a precíz, rugalmas, gyorsan tanuló, PPC, Facebook, Google Ads, ROAS lesznek. Mindezt pedig nem máshol, mint az álláshirdetés elvárásokat tartalmazó részéből tudhatod meg!

Marketing menedzser pozíció esetén pedig így néz ki egy ütős szakmai összegzés:

Vezetői képességekkel és kiváló kommunikációs, prezentációs készségekkel rendelkező Marketing Menedzser. 5 fős csapat irányítása közben 64 százalékos profitnövelés elérése egy online üzletnél, több, egyenként 3 hónapos tartalommarketing kampány segítségével. Később vezetői pozíció elnyerése egy 10 fős, B2C központú csapat élén, fejlődést elérve a CMS-ben, növelve a fogyasztói elköteleződést 45 százalékkal, miközben az addigi 25 százalékos fluktuációt 0 százalékra sikerült csökkenteni.

Itt a kulcsszavak a vezetői, kommunikációs készség, a CMS, fluktuáció, B2C, tartalommarketing lehettek.

Ezek alapján írd meg a szakmai bemutatkozódat vagy a karriercél meghatározást, a szakmai tapasztalatot és a készségeidet, képességeidet. Ezáltal garantált lesz a siker, bárhova is jelentkezel!

Keresőoptimalizálás blog bejegyzéseink

Címkék : Online marketing