Menü

Mi a Click Fraud jelentése?

Sokakban felmerül a kérdés, amikor PPC vagy Google Ads hirdetést indít valaki, de adott esetben a konkurenciánk meglátja ezt a hirdetést mit tesz. Valószínűleg rákattint nem? Rákattint nem is egyszer. De vajon a Hirdetés kezelők gondoltak erre az esetleges problémára?

  • Google Ads

A Klick Fraud alapvetően  a PPC hirdetésekhez kapcsolódó fogalom. Amikor egy hirdetésre való kattintás nem a hirdettet szolgáltatás vagy termék tényleges érdeklődéséből történik, akkor beszélhetünk, klikkcsalás tényéről. Ide esetlegesen beleszámítanak a nem szándékos, hanem véletlen kattintások is. A hirdető ekkor olyan kattintásért fizet, amely ténylegesen biztosan nem vevőt és értékesítést szerez, hanem csak kifizeti a kattintásért járó díjat, ezzel pénzt veszít.

A csalást sokat sokféleképpen hajthatják vége:

  • Versenytársunk szándékosan kattint a linkünkre, hogy kevesebb értékes megjelenésünk legyen
  • Mások szándékosan kattintgatnak a hirdetésekre
  • AdSense oldal tulajdonosok kattintanak rájuk, ezáltal próbálják növelni a saját bevételüket

Klikkcsalás problémája

A PPC kampány szolgáltatók, mint a Google komoly figyelmet szentel arra, hogy ez ne történhessen meg. Mivel a Google Ads is csak egy termék vagy szolgáltatás komoly figyelmet fektetnek arra, hogy az ő megrendelői elégedettek legyenek. Kattintásokért a szolgáltatónak fizetünk, de ha ez a költség nem eredményez a nekünk hasznot akkor a szolgáltatásnak nincs értelme, ezáltal hosszú távon a PPC szolgáltatók is veszítenek. Mivel már senki sem akar olyan szolgáltatásba pénzt fektetni, aminek nincs potenciális haszna. 

Kattintáscsalás lehetséges megoldásai

Pontosan emiatt a tisztességes szolgáltatók, komoly erőfeszítéseket tesznek vagy tettek amiatt, hogy ezeket ne lehessen kijátszani. Az algoritmusok nem nyilvánosak, de pl a Google megteszi azt, hogyha

  • egy hirdetésre többször kattintunk egymás után. akkor már nem is ajánlja fel, mert már rájött nem sok értelme van
  • azonos IP címről érkező kattintásokért nem kell fizetni ha 30 napon belül érkezett, ami egy igen szép dolog
  • Google AdSense hirdetés esetén pedig ha az ügyfél túl sokat kattintat saját oldalán akkor ki is zárhatja a programból

Kapcsolatfelvétel

Amennyiben épp Google Ads kampány kezelőt keres, ne habozzon, lépjen velünk kapcsolatba!


 

SEO szövegírás Checklist

Szerettünk volna megcsinálni egy egyszerű listát ahhoz, hogy amikor valaki elkezd megalkotni bármilyen Tartalmat, már eleve úgy alkothassa meg, hogy az SEO szempontból a lehető legjobb. Ez a lista nem titok, nagyon sok helyen, lehet akár össze vissza is, megtalálhatóak. Mi most adunk egy olyan SEO ellenőrző listát, amelyet...

Kulcsszó kannibalizmus

    • Kulcsszó kannibalizmus
Előfordul, hogy egy-egy jó helyezéssel rendelkező oldalunk egyszer csak eltűnik a jól megérdemelt helyéről és az oldalunk még csak az első 50 találat között sem lesz megtalálható. Ezt a problémát nagyon nehéz egyáltalán észrevenni a megoldása már azért egyszerűbb. Ebben a cikkben megpróbálunk ebben segíteni, hogy kulcsszavai hirtelen visszaesését,...

Felhőkarcoló linképítési stratégia kivitelezése lépésről-lépésre

    • Felhőkarcoló linképítési technika
A skyscraper vagy magyarul felhőkarcoló technika elnevezés eredetileg Brian Dean ismert SEO szakértő nevéhez fűződik. Brian 2015-ben kitalált egy olyan SEO stratégiát, amivel 14 nap alatt megduplázta a teljes weboldala organikus forgalmát. A stratégiát felhőkarcoló technikának nevezte el. A felhőkarcoló technika egy olyan backlink szerzési lehetőség, aminek az alapja...