background
Menü

Felhőkarcoló linképítési stratégia kivitelezése lépésről-lépésre

Mi az a felhőkarcoló technika?

A skyscraper vagy magyarul felhőkarcoló technika elnevezés eredetileg Brian Dean ismert SEO szakértő nevéhez fűződik. Brian 2015-ben kitalált egy olyan SEO stratégiát, amivel 14 nap alatt megduplázta a teljes weboldala organikus forgalmát. A stratégiát felhőkarcoló technikának nevezte el. Ez a technika egy olyan backlink szerzési lehetőség, aminek az alapja a  tartalomgyártás. A stratégia célja, hogy a minél több ránk mutató hivatkozást szerezzünk.

Brian szemléletmódja

Az emberek mindig a legkiemelkedőbb dolgokra emlékeznek. Mindenki tudja hol van a világ legmagasabb épülete..? Ki a világ leggazdagabb embere..? Ki volt az első ember, aki az űrben járt..? Ezekre a kérdésekre te is tudod a választ, de mi a helyzet a második legmagasabb épülettel vagy a világ második leggazdagabb emberével? Erre már valószínűleg az emberek 90%-a nem tudna helyesen válaszolni. Brian technikája is ezen az elméleten alapszik, miszerint ha egy online tartalom kiemelkedik a tömegből, az sokkal népszerűbb lesz az adott iparágban. A részletes és értékes bejegyzéseket pedig mindenki szereti, épp ezért mások is szívesen megosztják és hivatkoznak majd rá.


A visszajelzések alapján Brian módszere sokkal inkább egy szemléletmódhoz hasonlít mintsem egy 100%-ig biztosan működő linképítési technikához. Semmi sem garantálja, hogy a te iparágban is ennyire jelentős forgalom növekedést fog okozni ennek a technikának az alkalmazása.


De nézzük meg lépésről-lépésre, hogy miről is szól az elmélet és hogyan lehet kivitelezni a felhőkarcoló technikát.


Felhőkarcoló stratégia lépései

  1. Keress egy olyan értékes bejegyzést, amire te is hivatkoznál

  2. Hozz létre egy ennél jobb tartalmat és publikáld

  3. Juttasd el a kész cikket a megfelelő célközönséghez

Stratégia kivitelezése

Hogyan keress megfelelő tartalmat?

Meg kell keresni az iparágadban azokat a legnépszerűbb tartalmakat, amelyek jelenleg nagyon felkapottak az interneten. Amelyek a legtöbb reakciót váltották ki a felhasználókból és amit a legtöbben osztottak meg a közösségi média felületeken.

Buzzsumo

A Buzzsumo segítségével meg tudod vizsgálni egy domain vagy kulcsszó megadásával az adott oldal vagy téma népszerűségét. Add meg a fő kulcsszavad és nézd végig a kapott találatokat.


  • Felhőkarcoló linképítési technika

A képen látszik, hogy az ‘edzés’ kulcsszóra első helyen a ‘hasizom edzésterv’ blogposzt váltotta ki a legtöbb interakciót. Ezt a bejegyzést a felhasználók szívesen megosztják közösségi média oldalakon.

Google

A következő lépés, hogy a Google-ben rákeresel a fent kapott kifejezésre (hasizom edzésterv), és végig nézed az első 10 organikus találatot. Valószínűleg azért ezek a weboldalak vannak jelenleg az első oldalon mert az algoritmus ezeket az tartalmakat tartja a legrelevánsabbnak ebben a témában. A Google által rangsorolt oldalakat érdemes részletesen elemezni és minden fontos információt kigyűjteni. Pl. Mennyire részletes? Milyen hosszú? Helyes-e szakmailag? Mennyire gyakorlatias? Mennyire friss? stb.

Hogyan hozz létre ennél jobb tartalmat?

Ha kigyűjtöttél minden fontos információt a versenytársak weboldaláról, nincs más hátra, meg kell írni a cikket. A cél, hogy a te bejegyzésed minden olyan kérdésre választ adjon a felhasználóknak, amelyek ebben a témában felmerülhetnek. Röviden megfogalmazva a Google első 10 találatának tartalmát kell egy nagy egésszé kell összegyúrni.

Fontos, hogy soha ne egy az egyben másold le a szöveget hiszen az ‘lopás’-nek minősül. A versenytársak tartalmait csak inspirációra és modellezésre használjuk, de természetesen egy-egy rövid szövegrész idézésre mindig van lehetőség, azonban ekkor kötelező a forrás megjelölése.

Mitől lesz jobb a te cikked?

Hosszabb és átláthatóbb

A MOZ kutatásai szerint a legjobban teljesítő cikkek 2,350 és 2,425 szóból állnak. Persze a blogcikk ideális hossza nagyon sok mindentől függ, de általánosságban elmondható, hogy a hosszú cikkeket szereti a Google algoritmusa. Érdemes a versenytársak bejegyzéseit figyelembe venni és az alapján meghatározni a tartalom hosszát.

2000 szó felett hozz létre tartalomjegyzéket a lap tetején, hogy a látogatók egyszerűbben tudjanak navigálni az egyes bekezdések között. Ezzel az aprósággal sokkal átláthatóbbá válik a bejegyzés és sokkal kisebb lesz a visszafordulási arány is.

Up to date a tartalom

A felhasználók és az algoritmus is szereti ha a tartalom friss és naprakész információk tartalmaz. Törekedj arra, hogy a cikked mindig up to date legyen és ezt a Google is jutamazni fogja.

Szebb dizájn

Készíts infografikát, egyedi magyarázó képeket és videót a cikk mellé. A felhasználók szeretik a képeket és a vizuális tartalmakat. A képek segítségével sokkal könnyebben lehet majd fogyasztani a tartalmat és a felhasználók is szívesebben olvassák el ha nem csak egy nyers szöveget látnak.

Részletesebb és kidolgozottabb

Fontos, hogy te cikked legyen a legrészletesebb és legkidolgozottabb. A felhasználók minden problémára megtalálják a választ és ha újabb kérdések merülnek fel, egészítsd ki a szöveget a plusz információkkal.

Hogyan érd el a megfelelő célközönséget?

Vissza hivatkozások / megosztások

Ha sikerült valami igazán értékes tartalmat előállítani, akkor érdemes felkeresni azokat a weboldal tulajdonosokat akiktől inspirálódtál. Kérd meg őket, hogy hivatkozzanak a te cikkedre. Az emberek szeretik a jól kidolgozott, átlátható és szakmailag helyes cikkeket, épp ezért sokkal nagyobb valószínűséggel hivatkoznak vissza az oldaladra. Ha a bejegyzésben az illető nevét is megemlíted, akkor nagyon nagy a valószínűsége, hogy meg fogja osztani az adott tartalmat az ő saját közösségi média profilján.

Backlink szerzés


Célszerü valamilyen backlink elemző szoftvert is használni, ahhoz, hogy minél több értékes linket és megosztást kapjon a cikk. Az első 10 találaton érdemes egy link elemzést csinálni és megkeresni azokat a jó forrásból származó linkeket, amelyek számunkra is értékesek lehetnek. A backlink elemzéshez használhatsz Ahrefs-et, Majestic-et vagy akár SEMrush-t is. Ha mindenképp ingyenes megoldásban gondolkozol, akkor a Link-Assistant SpyGlass szoftverét vagy az Ubersuggest-et ajánlom.


  • backlink DA-PA elemzés

Az oldal backlink elemzésénél érdemes DR (Domain Rating) alapján sorba rendezni a találatokat, ekkor a legerősebb oldalak lesznek legelöl. Ezekkel a weboldal tulajdonosokkal érdemes felvenni a kapcsolatot és megkérni őket, hogy ha van rá lehetőség akkor a te részletesebb és kidolgozottabb bejegyzésedre hivatkozzanak. Persze az oldalak jelentős része nem fogja rögtön cserélni a linket, de mindig vannak olyanok akik viszont igen. Fontos, hogy az email megkeresés ne egy sablonos szöveg legyen, hiszen azt el sem fogják olvasni. Mindig törekedj arra, hogy egyedi legyen a szöveg és valóban olyan legyen a tartalom, ami értéket az embereknek.

Összegzés

A felhőkarcoló egy valós és kézzelfogható technikai, ami a fent említett 3 lépés betartásával valóban jelentős eredményeket hozhat egy weboldal életében. Az emberek nagy része, úgy gondolja, hogy az ő bejegyzését senki nem fogja majd megosztani és senki nem fog vissza hivatkozni rá. Valójában az emberek szeretik az értékes tartalmakat és ha jó cikked már csak a megfelelő célközönséget kell megtalálnod hozzá és biztos a siker.

Blog szerzőnk:  Salánki Dániel SEO szakértő
 
 
 
 

Google shopping hirdetés kezelése

    • Merchant center kezelése
2019-ben a Google nálunk is bevezette a Shopping hirdetéseket, amellyel egyből felforgatta a hirdetési piacot. Mára már bármikor bármit szeretnénk vásárolni, nem is kell meglátogatnunk egyetlen weboldalt sem, máris teljesen magabiztosak lehetünk az árakban illetve a elérhető termékekben. Ebben a cikkben összefoglaljuk, hogyan lehet kezelni ezeket a kampányokat a...

Tartalommarketing - Hogyan spórolhatsz meg milliókat

Minden vállalkozó a vállalkozása megismertetésére törekszik, azonban nem mindegy, hogy milyen áron is történik ez meg. Ebben a cikkben megpróbáljuk összehasonlítani a Google Ads kampányokat a Tartalom marketing eszközeivel, előnyeivel hátrányaival.

Long tail kulcsszavak

    • hosszú farok kulcsszavak
Aki egy kicsit is foglalkozik a SEO-val akkor már körülbelül a könyökén jön ki a kulcsszó mint szó. De amúgy meg alig van pár, amit meg van a konkurencia uralja. Mit lehet tenni annak érdekében, hogy nagy verseny esetén is még egy kezdő vállalkozás láthatóvá tudjon válni, már a...