Menü

Mi az a felhőkarcoló technika?

A skyscraper vagy magyarul felhőkarcoló technika elnevezés eredetileg Brian Dean ismert SEO szakértő nevéhez fűződik. Brian 2015-ben kitalált egy olyan SEO stratégiát, amivel 14 nap alatt megduplázta a teljes weboldala organikus forgalmát. A stratégiát felhőkarcoló technikának nevezte el. Ez a technika egy olyan backlink szerzési lehetőség, aminek az alapja a  tartalomgyártás. A stratégia célja, hogy a minél több ránk mutató hivatkozást szerezzünk.

Brian szemléletmódja

Az emberek mindig a legkiemelkedőbb dolgokra emlékeznek. Mindenki tudja hol van a világ legmagasabb épülete..? Ki a világ leggazdagabb embere..? Ki volt az első ember, aki az űrben járt..? Ezekre a kérdésekre te is tudod a választ, de mi a helyzet a második legmagasabb épülettel vagy a világ második leggazdagabb emberével? Erre már valószínűleg az emberek 90%-a nem tudna helyesen válaszolni. Brian technikája is ezen az elméleten alapszik, miszerint ha egy online tartalom kiemelkedik a tömegből, az sokkal népszerűbb lesz az adott iparágban. A részletes és értékes bejegyzéseket pedig mindenki szereti, épp ezért mások is szívesen megosztják és hivatkoznak majd rá.


A visszajelzések alapján Brian módszere sokkal inkább egy szemléletmódhoz hasonlít mintsem egy 100%-ig biztosan működő linképítési technikához. Semmi sem garantálja, hogy a te iparágban is ennyire jelentős forgalom növekedést fog okozni ennek a technikának az alkalmazása.


De nézzük meg lépésről-lépésre, hogy miről is szól az elmélet és hogyan lehet kivitelezni a felhőkarcoló technikát.


Felhőkarcoló stratégia lépései

  1. Keress egy olyan értékes bejegyzést, amire te is hivatkoznál

  2. Hozz létre egy ennél jobb tartalmat és publikáld

  3. Juttasd el a kész cikket a megfelelő célközönséghez

Stratégia kivitelezése

Hogyan keress megfelelő tartalmat?

Meg kell keresni az iparágadban azokat a legnépszerűbb tartalmakat, amelyek jelenleg nagyon felkapottak az interneten. Amelyek a legtöbb reakciót váltották ki a felhasználókból és amit a legtöbben osztottak meg a közösségi média felületeken.

Buzzsumo

A Buzzsumo segítségével meg tudod vizsgálni egy domain vagy kulcsszó megadásával az adott oldal vagy téma népszerűségét. Add meg a fő kulcsszavad és nézd végig a kapott találatokat.


  • Felhőkarcoló linképítési technika

A képen látszik, hogy az ‘edzés’ kulcsszóra első helyen a ‘hasizom edzésterv’ blogposzt váltotta ki a legtöbb interakciót. Ezt a bejegyzést a felhasználók szívesen megosztják közösségi média oldalakon.

Google

A következő lépés, hogy a Google-ben rákeresel a fent kapott kifejezésre (hasizom edzésterv), és végig nézed az első 10 organikus találatot. Valószínűleg azért ezek a weboldalak vannak jelenleg az első oldalon mert az algoritmus ezeket az tartalmakat tartja a legrelevánsabbnak ebben a témában. A Google által rangsorolt oldalakat érdemes részletesen elemezni és minden fontos információt kigyűjteni. Pl. Mennyire részletes? Milyen hosszú? Helyes-e szakmailag? Mennyire gyakorlatias? Mennyire friss? stb.

Hogyan hozz létre ennél jobb tartalmat?

Ha kigyűjtöttél minden fontos információt a versenytársak weboldaláról, nincs más hátra, meg kell írni a cikket. A cél, hogy a te bejegyzésed minden olyan kérdésre választ adjon a felhasználóknak, amelyek ebben a témában felmerülhetnek. Röviden megfogalmazva a Google első 10 találatának tartalmát kell egy nagy egésszé kell összegyúrni.

Fontos, hogy soha ne egy az egyben másold le a szöveget hiszen az ‘lopás’-nek minősül. A versenytársak tartalmait csak inspirációra és modellezésre használjuk, de természetesen egy-egy rövid szövegrész idézésre mindig van lehetőség, azonban ekkor kötelező a forrás megjelölése.

Mitől lesz jobb a te cikked?

Hosszabb és átláthatóbb

A MOZ kutatásai szerint a legjobban teljesítő cikkek 2,350 és 2,425 szóból állnak. Persze a blogcikk ideális hossza nagyon sok mindentől függ, de általánosságban elmondható, hogy a hosszú cikkeket szereti a Google algoritmusa. Érdemes a versenytársak bejegyzéseit figyelembe venni és az alapján meghatározni a tartalom hosszát.

2000 szó felett hozz létre tartalomjegyzéket a lap tetején, hogy a látogatók egyszerűbben tudjanak navigálni az egyes bekezdések között. Ezzel az aprósággal sokkal átláthatóbbá válik a bejegyzés és sokkal kisebb lesz a visszafordulási arány is.

Up to date a tartalom

A felhasználók és az algoritmus is szereti ha a tartalom friss és naprakész információk tartalmaz. Törekedj arra, hogy a cikked mindig up to date legyen és ezt a Google is jutamazni fogja.

Szebb dizájn

Készíts infografikát, egyedi magyarázó képeket és videót a cikk mellé. A felhasználók szeretik a képeket és a vizuális tartalmakat. A képek segítségével sokkal könnyebben lehet majd fogyasztani a tartalmat és a felhasználók is szívesebben olvassák el ha nem csak egy nyers szöveget látnak.

Részletesebb és kidolgozottabb

Fontos, hogy te cikked legyen a legrészletesebb és legkidolgozottabb. A felhasználók minden problémára megtalálják a választ és ha újabb kérdések merülnek fel, egészítsd ki a szöveget a plusz információkkal.

Hogyan érd el a megfelelő célközönséget?

Vissza hivatkozások / megosztások

Ha sikerült valami igazán értékes tartalmat előállítani, akkor érdemes felkeresni azokat a weboldal tulajdonosokat akiktől inspirálódtál. Kérd meg őket, hogy hivatkozzanak a te cikkedre. Az emberek szeretik a jól kidolgozott, átlátható és szakmailag helyes cikkeket, épp ezért sokkal nagyobb valószínűséggel hivatkoznak vissza az oldaladra. Ha a bejegyzésben az illető nevét is megemlíted, akkor nagyon nagy a valószínűsége, hogy meg fogja osztani az adott tartalmat az ő saját közösségi média profilján.

Backlink szerzés


Célszerü valamilyen backlink elemző szoftvert is használni, ahhoz, hogy minél több értékes linket és megosztást kapjon a cikk. Az első 10 találaton érdemes egy link elemzést csinálni és megkeresni azokat a jó forrásból származó linkeket, amelyek számunkra is értékesek lehetnek. A backlink elemzéshez használhatsz Ahrefs-et, Majestic-et vagy akár SEMrush-t is. Ha mindenképp ingyenes megoldásban gondolkozol, akkor a Link-Assistant SpyGlass szoftverét vagy az Ubersuggest-et ajánlom.


  • backlink DA-PA elemzés

Az oldal backlink elemzésénél érdemes DR (Domain Rating) alapján sorba rendezni a találatokat, ekkor a legerősebb oldalak lesznek legelöl. Ezekkel a weboldal tulajdonosokkal érdemes felvenni a kapcsolatot és megkérni őket, hogy ha van rá lehetőség akkor a te részletesebb és kidolgozottabb bejegyzésedre hivatkozzanak. Persze az oldalak jelentős része nem fogja rögtön cserélni a linket, de mindig vannak olyanok akik viszont igen. Fontos, hogy az email megkeresés ne egy sablonos szöveg legyen, hiszen azt el sem fogják olvasni. Mindig törekedj arra, hogy egyedi legyen a szöveg és valóban olyan legyen a tartalom, ami értéket az embereknek.

Összegzés

A felhőkarcoló egy valós és kézzelfogható technikai, ami a fent említett 3 lépés betartásával valóban jelentős eredményeket hozhat egy weboldal életében. Az emberek nagy része, úgy gondolja, hogy az ő bejegyzését senki nem fogja majd megosztani és senki nem fog vissza hivatkozni rá. Valójában az emberek szeretik az értékes tartalmakat és ha jó cikked már csak a megfelelő célközönséget kell megtalálnod hozzá és biztos a siker.

Blog szerzőnk:  Salánki Dániel SEO szakértő
 
 
 
 

Viszonteladó jelentése, mi a szerepük a kereskedelemben?

Viszonteladó jelentése nem más, Mindenki aki nem a saját maga által megtermelt árut vagy terméket esetleg szolgáltatást adja el, úgy hogy előbb megvásárolja az eredeti terméket vagy szolgáltatást majd azt újra értékesíti már magasabb áron, bárkinek viszonteladóként viselkedik.

Mit takar Monopol és Konkurencia jelentése

A konkurencia jelentése a versenytársak összességét ami akár egy konkrét versenytársat is jelenthet. Ezzel szemben a monopol helyzet egy olyan állapot, amikor egyedül vagyunk egy piaci szegmensben illetve mi vagyunk az egyedüliek akik ki tudunk használni egy piaci rést.

Pop up jelentése a weboldal szerkesztésben

Pop up-ok segítségével a weboldalak az instant akciókat vagy egyedi szolgáltatásokat azonnal az ügyfelek tudtára adni már a látogatás első pillanatában. Ennek az eszköznek a segítségével, elérhetjük azt is, hogy potenciális látogatóinknak felajánljunk valamit, így nem engedjük el üres kézzel, terelve őket más vevőszerző oldalakra ezzel csökkentve a visszafordulás...